Program Self Service Repair także dla iPhone’a 14 i nowych Maców

Apple rozszerza program Self Service Repair o najnowsze urządzenia i udoskonala narzędzie „Konfiguracja systemu”.

Ikona programu Self Service Repair firmy Apple

Firma Apple ogłosiła, że od 21 czerwca 2023 roku program Self Service Repair będzie dostępny dla urządzeń z rodziny iPhone 14 i kolejnych modeli Maca, w tym 13‑calowego MacBooka Air z czipem M2 oraz modeli MacBooka Pro z czipem M2 Pro i M2 Max. Od kwietnia 2022 roku w ramach programu Self Service Repair każda osoba z doświadczeniem w naprawie urządzeń elektronicznych ma dostęp do tych samych instrukcji, oryginalnych części Apple i narzędzi, co te wykorzystywane w sklepach Apple Store i Autoryzowanych Serwisach Apple.

Ponadto firma Apple jeszcze bardziej usprawni narzędzie Konfiguracja systemu używane przy naprawach różnych części iPhone’a, na przykład wyświetlacza, baterii lub aparatów. Konfiguracja systemu to ponaprawcze narzędzie programowe wykorzystywane do sprawdzenia, czy naprawy przeprowadzone z użyciem oryginalnych części Apple – projektowanych i testowanych zgodnie z powszechnie obowiązującymi normami – wykonano prawidłowo, a części działają bez zarzutu. Narzędzie jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich użytkowników programu Self Service Repair i usługodawców uczestniczących w programach serwisowych Apple.

Uruchomienie narzędzia Konfiguracja systemu po przeprowadzonej naprawie pozwala zweryfikować oryginalność części Apple, zaktualizować oprogramowanie firmware i skalibrować części tak, by zapewnić maksymalną wydajność i jakość. Ponadto w przypadku napraw obejmujących mechanizmy uwierzytelniania biometrycznego, na przykład Touch ID lub Face ID, narzędzie Konfiguracja systemu łączy czujniki biometryczne z koprocesorem Secure Enclave na płycie głównej, aby zabezpieczyć urządzenie i dane klienta.

W ramach programu Self Service Repair użytkownicy mogą teraz uruchomić narzędzie Konfiguracja systemu, przełączając urządzenie w tryb diagnostyczny i postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Użytkownicy nie muszą już kontaktować się z działem wsparcia Self Service Repair, aby przeprowadzić końcowy etap naprawy. Niemniej jednak w razie potrzeby zespół zapewni im niezbędne wsparcie.

Program Self Service Repair obejmie także aparat True Depth i górny głośnik w urządzeniach z rodziny iPhone 12 i iPhone 13 – jak również komputery stacjonarne Mac z czipem M1 – w Stanach Zjednoczonych, Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Program Self Service Repair realizowany jest w ramach działań Apple służących rozszerzeniu dostępu do napraw. Powszechny dostęp do napraw odgrywa ważną rolę w wydłużaniu trwałości produktów, co przynosi korzyści zarówno użytkownikom, jak i całej planecie. Dla znacznej większości użytkowników bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najbardziej niezawodnym sposobem naprawy jest skorzystanie z usług profesjonalnego serwisu, w którym naprawy wykonują certyfikowani technicy przy użyciu oryginalnych części Apple.

W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple. Jest wśród nich ponad 4500 niezależnych dostawców usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5000 Autoryzowanych Serwisów Apple skupia ponad 100 000 aktywnych techników.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Polska