Disney+ osiągnął 164 mln subskrybentów przed swoimi 3. urodzinami

Po dużym wejściu do ponad 50 nowych krajów i terytoriów w Europie, Azji i Afryce tego lata, Disney+ dodał kolejne 12 mln subskrybentów w 4Q fiskalnym.

164 mln subskrybentów Disney+ na świecie w 3Q 2022 roku

Osiągnąwszy swój cel 90 milionów abonentów trzy lata przed terminem na koniec 2020 roku, Disney+ osiągnął 164 miliony subskrybentów na 2 października 2022 roku, czyli o 46 milionów więcej niż rok wcześniej. Aby umieścić tę liczbę w kontekście, Netflix potrzebował od ośmiu do dwunastu lat (w zależności od tego, kiedy zaczniemy liczyć), aby dotrzeć do jak największej liczby subskrybentów swojej usługi przesyłania strumieniowego, która jest obecnie numerem 1 na świecie z 223 milionami subskrybentów.

Zobacz też: Czy Disney+ może dogonić Netflixa i Amazon Prime Video?

Po uruchomieniu długo wyczekiwanej usługi przesyłania strumieniowego w listopadzie 2019 roku Disney przewidywał, że w 2024 roku osiągnie od 60 do 90 milionów subskrybentów, co z dzisiejszego punktu widzenia wydaje się bardzo konserwatywne, jeśli nie komicznie niskie podejście. Trzeba uczciwie powiedzieć, że pandemia prawdopodobnie odegrała rolę w osiągnięciu przez Disneya celu tak daleko przed terminem.

Podobnie jak Netflix, Disney+ prawdopodobnie skorzystał na nakazach pozostania w domu i ograniczonych możliwościach spędzania wolnego czasu w obliczu Covid-19. Gdy na początku 2020 r. wybuchła pandemia, a kina i parki rozrywki zostały zamknięte, Disney poczuł się zmuszony do podwojenia swojej działalności bezpośrednio do konsumentów. Disney+ znalazł się w centrum tej strategicznej zmiany. W sumie w usługach Disney+, Hulu i ESPN+, Disney miał pod koniec ostatniego kwartału 235 milionów płatnych subskrybentów transmisji strumieniowych, co przyczyniło się do 20-procentowego wzrostu przychodów bezpośrednio do konsumenta w ostatnim roku podatkowym firmy.

Przeczytaj także: Już ponad 150 mln subskrybentów Disney+

Pomimo imponującego wzrostu, biznes streamingowy Disneya do tej pory przynosi straty. W ostatnim kwartale firma odnotowała stratę operacyjną w segmencie DTC w wysokości 1,5 miliarda dolarów, co daje łączną stratę w całym roku do 4 miliardów dolarów. W najnowszym komunikacie o zarobkach firmy dyrektor generalny Bob Chapek wyraził jednak swój optymizm co do krótkoterminowej rentowności. „Szybki rozwój Disney+ w ciągu zaledwie trzech lat od premiery jest bezpośrednim wynikiem naszej strategicznej decyzji, aby zainwestować znaczne środki w tworzenie niesamowitych treści i wdrażanie usługi na całym świecie, aby w efekcie osiągnąć rentowność w roku fiskalnym 2024, zakładając, że nie zobaczymy znaczącej zmiany klimatu gospodarczego” – powiedział Chapek.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista