Air Yacht to majestatyczny katamaran

Ekskluzywny sterowiec Air Yacht firmy Lazzarini Design żeglowałby po niebie na plastrze miodu z helu – projekt robi wrażenie!

Air Yacht od Lazzarini Design Studio - projekt

Pierpaolo Lazzarini jest znany ze swoich koncepcji projektowych – czy to inspirowane łabędziami superjachty, inspirowane krabami katamarany, retro-futurystyczne latające samochody, czy miasto pływających piramid. Jego najnowsze dzieło o nazwie Air Yacht ma na celu pokazanie stylowego pojazdu do podróżowania po morzu lub w przestworzach, unoszącego się na wodzie dzięki bliźniaczym sterowcom wypełnionym helem.

Unikając tradycyjnego projektu sterowca z jednym wielkim balonem, Air Yacht wygląda bardziej jak gigantyczny katamaran, z dwoma sterowcami o długości 492 stóp (150 m) połączonymi z centralnym pokładem o długości 262 stóp (80 m) za pomocą czterech mostków węglowych po każdej stronie.

Pokład centralny ma szerokość 33 stóp (10 m) i mieści główną kabinę z 360-stopniowym widokiem, dużą jadalnię i część dzienną. Na zewnętrznych krawędziach sterowców znajdują się również okna, z których każdy zawiera pięć kabin z łazienkami.

Te bliźniacze sterowce z włókna węglowego są również wyposażone w komórki w kształcie plastra miodu lub „uli”, które zawierają 14,1 miliona ft³ (400.000 m³) sprężonego helu, dzięki czemu statek może latać z prędkością 60 węzłów (69 mph, 111 km/h) przez ponad 48 godzin, z ośmioma przeciwbieżnymi wirnikami elektrycznymi po bokach, zasilanymi ultralekkimi bateriami i panelami słonecznymi zdobiącymi szczyty sterowców.

Schemat statku Air Yacht
Schemat statku Air Yacht

Silniki również mogłyby się obracać, aby obniżyć sterowiec do wylądowania na wodzie, a dekompresja systemu kotwiczenia helu i balastu utrzymywałaby go na wodzie, gdzie „nadmuchiwana piwnica” utrzymywałaby go na powierzchni i pozwalała na poruszanie się z prędkością 5 6 mil na godzinę (9 km/h). Jest też miejsce na opcjonalny lądowisko dla helikopterów (dlaczego nie!) na szczycie centralnego pokładu, aby umożliwić podróż do miejsc, które nie mogą pomieścić ogromnego sterowca-amfibii.

Lazzarini nie kieruje projektu do operatorów turystycznych, ale raczej do prywatnych właścicieli. Biorąc pod uwagę cenę wywoławczą takiego pojazdu, wynoszącą 550 milionów euro (629 milionów USD), gdyby kiedykolwiek miał się on zmaterializować, może to być dość ograniczony rynek – zwłaszcza, że ​​obecnie większość miliarderów wydaje się tonąć pieniądze w pojazdach, które latają nieco dalej. Jednak nic z tego nie przeszkadza w tym, że jest to wspaniały projekt.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Studio projektowe Lazzarini Design Studio | Boat International | New Atlas