Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami

Poczta Polska podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego aplikację mobilną na smartfony oraz, dla osób korzystających z komputerów, dostęp do Panelu Klienta.

e-Doręczenia od 5 października 2021 r. (Poczta Polska)

Dzięki nowemu, multifunkcjonalnemu oprogramowaniu, klienci zyskają możliwość wygodnego i szybkiego zarządzania usługami oferowanymi przez spółkę. Umowa zawarta ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, firmą z Grupy Kapitałowej PP, obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego Rozwiązania Informatycznego, w skład którego wchodzą: aplikacja mobilna na urządzenia przenośne oraz Panele Centralny i Klienta, dla osób, które korzystają z komputerów.

Nowy software umożliwi przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych. Ponadto klienci zyskają możliwość szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług. Wszystkie te funkcje będą dostępne zarówno w wygodnej i podręcznej formie aplikacji mobilnej jak i w formie desktopowej.

Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową. W październiku br. Poczta zleciła PPUC opracowanie nowego systemu informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi TMS (Transportation Management System). To nowoczesne oprogramowanie zapewni optymalizację procesów transportowo-logistycznych, co przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek do klientów oraz oszczędność wykorzystywanych surowców.

Zgodnie ze strategią Spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie.

Jeszcze w tym roku zaprezentowana zostanie nowa odsłona Pocztexu, który przechodzi wielopłaszczyznową transformację. Dzięki modernizacji infrastruktury i optymalizacji procesów, jakość usług świadczonych przez Pocztę Polską sukcesywnie wzrasta. Zgodnie z przyjętymi założeniami, celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów Spółki segmentu KEP. 

źródło: Poczta Polska