Google zapowiada lifting swojej usługi poczty elektronicznej Gmail, który zostanie dostosowany do innych produktów marki.
W lipcu 2020 roku ogłoszono dużą aktualizację Gmaila, w ramach której Czat, Meet i Pokoje znalazły się w jednym miejscu. Zmiana jest teraz wdrażana dla przedsiębiorstw korzystających z usługi G Suite, podczas gdy wszystkie konta indywidualne mają już specjalną kartę Meet. Po wdrożeniu tych zmian, firma przygotowuje lifting poczty Gmail, który zaczyna się od nowego logo Gmaila, jeśli wierzyć zapowiedzi wysłanej przez Google.
Nowe logo (ikona) Gmaila
Z obrazu udostępnionego przez serwis 9TO5Google jasno wynika, że firma pracuje przynajmniej nad nowym logo/ikoną usługi. Nie byłoby to wcale zaskakujące, ponieważ w lutym Mapy Google znacznie uprościły swoje logo do postaci pinezki utworzonej przez cztery kolory firmy. Identyfikacja usługi Zdjęcia, w czerwcu tego roku, również straciła swój realistyczny kształt z wiatraczka na bardzo proste półokręgi. Większość usług Google’a powoli otrzymuje nowe ikony, aby odzwierciedlić tę czterokolorową markę.
Jeśli chodzi o samo logo, poniższy rysunek techniczny prawdopodobnie pokazuje, jak powstaje nowa ikona Gmaila. Wyraźnie widzimy literę „M”, ale ikona koperty nie jest już wyraźnie widoczna. Kształt obecnej ikony, która pochodzi z 2013 roku ma kształt w większości niezmieniony od uruchomienia usługi w 2004 roku.
Ten kształt jest teraz tylko domniemany, a dolna część litery nawiązuje do koperty, dzięki kanciastym zakończeniom. Ikona jest płaska, a zewnętrzne rogi są znacznie bardziej zaokrąglone niż wcześniej – zgodnie z najnowszym językiem projektowania firmy Google.
Zapowiedź w formie szkicu ikony Gmaila jest bezbarwny, ale gdybyśmy spojrzeli na ikony giganta, Gmail najprawdopodobniej będzie zawierał kolor niebieski, zielony, żółty i czerwony. Usługa od dawna jest kojarzona z czerwonym kolorem, ale akcenty brandingowe uległy zmianom we wszystkich produktach Google’a.
Jak zmieniało się logo usługi Gmail od 2004 do 2020 roku?
W przeszłości nowym logo Google’a towarzyszyło szersze przeprojektowanie usług. Nie jest więc wykluczone, że Gmail będzie w pewnym stopniu traktowany tak samo w nadchodzących miesiącach.
Co dalej z Gmailem?
W czerwcu Google ogłosił, że Meet będzie dostępny bezpłatnie dla wszystkich użytkowników – pojawił się w Gmailu na Androida i iOS jako osobna sekcja. Miesiąc później na konferencji programistów Cloud Next firma przedstawiła karty czatu i pokoi, a także możliwość współpracy nad Dokumentami w Gmailu.
Wszystkie te nowe funkcje, wraz z integracją z Listą zadań, były dodawane i sprawiły, że Gmail stał się czymś więcej niż tradycyjnym klientem poczty elektronicznej. Jednak pomimo wielu nowych możliwości dodawanych na przestrzeni lat, Google nie zmienił w znaczący sposób podstawowego sposobu obsługi poczty.
Historia Gmaila to historia przyrostu i prostych modernizacji interfejsu użytkownika. Ostatnie duże przeprojektowanie w 2018 r. (wersja przeglądarkowa, aplikacje na systemy Android i iOS) wprowadziło przede wszystkim motyw Google Material. Kiedy Google chciał spróbować czegoś innego z pocztą e-mail, stworzył zupełnie oddzielną apkę – Inbox w 2014 roku.
Inbox by Gmail miał kilka świetnych rozwiązań umożliwiających porządkowanie wiadomości przychodzących. To było coś więcej niż odwrócona chronologiczna lista, ponieważ „Kategorie” służyły do grupowania e-maili związanych z podróżami i zakupami. Tymczasem można było archiwizować tylko po to, aby zniknęły ze skrzynki odbiorczej.
Kiedy i co dokładnie zmieni się w Gmailu oprócz logotypu? Zapewne dowiemy się już niebawem!
źródło: 9TO5Google | Google | Gmail
Ciekawe jaki będzie efekt finalny :)