Multiskrytka w Paczkomatach pomieści więcej Twoich paczek

InPost wprowadza nową usługę – Multiskrytkę – umożliwiającą bezpłatny odbiór wielu paczek z jednej skrytki – wreszcie pomyślano jak poradzić sobie z przepełnionymi Paczkomatami!

Multiskrytka w Paczkomatach

Ruszył pilotażowy program Multiskrytki – nowej, bezpłatnej funkcji Paczkomatów, dzięki które kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce. Rozwiązanie w pełnym wymiarze wystartuje w połowie maja 2020 roku, ale już teraz opcja Multiskrytki jest już dostępna w wybranych maszynach InPost. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod – o paczkach, które znalazły się w Multiskrytce, InPost poinformuje klientów w wiadomościach SMS i e-mail. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna ilość paczek, która może być umieszczona w Multiskrytce zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.

Doskonale wiemy, jak wielu naszych klientów czekało na Multiskrytkę – i oto jest! Wprowadzamy nową funkcjonalność, która pozwala usprawnić i skrócić cały proces odbierania przesyłek. Dzięki nowemu i całkowicie bezpłatnemu rozwiązaniu nasi klienci nie będą tracić swojego cennego czasu – mogą odebrać swoje paczki za jednym razem, bez konieczności otwierania każdej skrytki z osobna. Od teraz wystarczy jeden kod odbioru i jedna skrytka – dla wielu przesyłek. Zapotrzebowanie na Paczkomaty® nieustannie rośnie – staramy się wykorzystywać możliwości naszych maszyn na każdym kroku. Na razie rozpoczynamy pilotaż tej usługi, jednak zamierzamy sukcesywnie powiększać ilość Paczkomatów® oferujących nową funkcjonalność – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Brzoska podkreśla także, że dostawy do Paczkomatów są w czasie obecnej pandemii najbezpieczniejszą formą dostawy.

Jeżeli klient zamówi kilka paczek w ramach zamówienia z jednego sklepu w tym samym czasie, to wszystkie znajdą się w jednej skrytce, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: sklep ma zamówione produkty na magazynie i wyśle je w tym samym momencie, a kurier InPost będzie miał miejsce w Multiskrytce, żeby umieścić tam wszystkie paczki podczas jednego podjazdu pod Paczkomat.

Doręczenia paczek nie są wstrzymywane, by złożyć wszystkie w Multiskrytce. Jeśli klient zamówi 3 przesyłki u różnych dostawców z odbiorem w Paczkomacie®, a dwie z nich przyjdą w jednym dniu – to w takim przypadku dwie paczki zostaną umieszczone w Multiskrytce, a trzecia w kolejnej skrytce. W sytuacji, gdy nie wszystkie paczki zmieszczą się w Multiskrytce, to część zostanie umieszczona w innej skrytce Paczkomatu.

W jednej Multiskrytce mogą znajdować się tylko opłacone przesyłki – jeśli jedna paczka przesłana do tego samego odbiorcy będzie za pobraniem, a inna została wcześniej opłacona, to będą one czekały na odbiór w dwóch różnych skrytkach.


InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem i swoją paczką z poziomu aplikacji. Od kilku miesięcy przy jednym Paczkomacie przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. 

Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą WhatsApp, wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także numer do kuriera. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce dostępne za pośrednictwem tej aplikacji. Z InPost można porozmawiać również za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze.