W najnowszym badaniu najbardziej ulubionych aplikacji mobilnych w USA, na podium znalazło się Spotify, spychając Pinteresta na 2. miejsce.
Firma marketingowo-badawcza MBLM opublikowała w tym miesiącu badanie „intymności marki” wśród Amerykanów, w kategorii aplikacji mobilnych i serwisów społecznościowych. Według najnowszych danych z 2020 roku wynika, że Spotify jest najbardziej osobistą aplikacją. Awanse na wyższe miejsca odnotowały Apple Music i Facebook, podczas gdy Pinterest i Pandora spadły na niższe pozycje.
Apple Music powoli pnie się do góry odzyskując swoje pozycję w segmencie aplikacji i platform społecznościowych po tym jak spadło na piąte miejsce w zeszłorocznym badaniu. W najnowszym ranking MBLM, określanym jako największe badanie marek „powiązanych z emocjami użytkowników”, Apple Music uplasowało się na trzecim miejscu tuż za liderem muzycznego rynku streamingowego – Spotify i popularnym serwisem społecznościowym Pinterest.
Zajmując trzecie miejsce, Apple Music awansowało o dwa miejsca po sromotnym spadku z pierwszego na piąte miejsce w tej samej kategorii rankingu z zeszłego roku.
Muzyczny serwis streamingowy Apple’a okazał się najpopularniejszą marką wśród mężczyzn w USA, podczas gdy kobiety, pokolenie milenialsów i ludzie zarabiający 100 000 USD lub mniej rocznie wybrali Spotify.
Spotify i Pinterest zamieniły się miejscami w 2020 roku, a konsumenci powyżej 35 roku życia i ci, którzy zarabiają ponad 100 000 USD rocznie, woleli bardziej aplikację Pinterest. Ogólnie MBLM zauważa, że preferencje konsumentów dotyczące Apple Music i Facebooka znacznie wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
W badaniu wzięło udział 6200 konsumentów w wieku od 18 do 64 lat z USA, Meksyku i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
RANKING 10 NAJBARDZIEJ OSOBISTYCH APLIKACJI MOBILNYCH I SERWISÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W USA (2020 R.)
MIEJSCE | MARKA | IKONA | WYNIK |
---|---|---|---|
1 | SPOTIFY | 36,2 | |
2 | 33,6 | ||
3 | APPLE MUSIC | 32,9 | |
4 | 30,5 | ||
5 | 28,0 | ||
6 | PANDORA | 25,0 | |
7 | SNAPCHAT | 22,7 | |
8 | 21,2 | ||
9 | AIRBNB | 20,8 | |
10 | UBER | 20.6 |
Chociaż Apple Music zyskało popularność w największym segmencie rywalizacji, Apple jako marka nadal spada w ogólnych rankingach MBLM. Po latach utrzymywania pierwszego miejsca, Apple zostało w ubiegłym roku zepchnięte na 3. miejsce przez Disneya.
W badaniu, opublikowanym w lutym 2020 roku, Amazon wspiął się na pierwsze miejsce, powalając Disneya i Apple’a odpowiednio na drugie i trzecie miejsce.
[źródło: MBLM via Apple Insider]