Spotify najbardziej osobistą aplikacją w USA (2020 r.)

W najnowszym badaniu najbardziej ulubionych aplikacji mobilnych w USA, na podium znalazło się Spotify, spychając Pinteresta na 2. miejsce.

Najbardziej osobiste aplikacje mobilne i serwisy społecznościowe w USA (2020 r. - Brand Intimacy)

Firma marketingowo-badawcza MBLM opublikowała w tym miesiącu badanie „intymności marki” wśród Amerykanów, w kategorii aplikacji mobilnych i serwisów społecznościowych. Według najnowszych danych z 2020 roku wynika, że Spotify jest najbardziej osobistą aplikacją. Awanse na wyższe miejsca odnotowały Apple Music i Facebook, podczas gdy Pinterest i Pandora spadły na niższe pozycje.

Apple Music powoli pnie się do góry odzyskując swoje pozycję w segmencie aplikacji i platform społecznościowych po tym jak spadło na piąte miejsce w zeszłorocznym badaniu. W najnowszym ranking MBLM, określanym jako największe badanie marek „powiązanych z emocjami użytkowników”, Apple Music uplasowało się na trzecim miejscu tuż za liderem muzycznego rynku streamingowego – Spotify i popularnym serwisem społecznościowym Pinterest.

Zajmując trzecie miejsce, Apple Music awansowało o dwa miejsca po sromotnym spadku z pierwszego na piąte miejsce w tej samej kategorii rankingu z zeszłego roku.

Muzyczny serwis streamingowy Apple’a okazał się najpopularniejszą marką wśród mężczyzn w USA, podczas gdy kobiety, pokolenie milenialsów i ludzie zarabiający 100 000 USD lub mniej rocznie wybrali Spotify.

Spotify i Pinterest zamieniły się miejscami w 2020 roku, a konsumenci powyżej 35 roku życia i ci, którzy zarabiają ponad 100 000 USD rocznie, woleli bardziej aplikację Pinterest. Ogólnie MBLM zauważa, że ​​preferencje konsumentów dotyczące Apple Music i Facebooka znacznie wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Spotify vs. Apple Music (App Intimacy 2020 - USA)

W badaniu wzięło udział 6200 konsumentów w wieku od 18 do 64 lat z USA, Meksyku i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

RANKING 10 NAJBARDZIEJ OSOBISTYCH APLIKACJI MOBILNYCH I SERWISÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W USA (2020 R.)

MIEJSCEMARKAIKONAWYNIK
1SPOTIFYSpotify36,2
2PINTERESTPinterest33,6
3APPLE MUSICApple Music32,9
4FACEBOOKFacebook30,5
5INSTAGRAMInstagram28,0
6PANDORAPandora25,0
7SNAPCHATSpotify22,7
8TWITTERTwitter21,2
9AIRBNBAirbnb20,8
10UBERUber20.6

Chociaż Apple Music zyskało popularność w największym segmencie rywalizacji, Apple jako marka nadal spada w ogólnych rankingach MBLM. Po latach utrzymywania pierwszego miejsca, Apple zostało w ubiegłym roku zepchnięte na 3. miejsce przez Disneya.

W badaniu, opublikowanym w lutym 2020 roku, Amazon wspiął się na pierwsze miejsce, powalając Disneya i Apple’a odpowiednio na drugie i trzecie miejsce.

[źródło: MBLM via Apple Insider]