Sprawdź 12 najpopularniejszych marek w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku, bez których nie mogliby funkcjonować.
Niektóre marki mają lojalnych klientów. Inne mają tych, którzy twierdzą, że ich życie by się skończyło, gdyby musieli żyć bez nich. W najnowszej edycji badania Brand Intimacy Study (BIS) przeprowadzonej w 2020 roku przez agencję marketingową MBLM, Amazon był firmą, która przekonała większość użytkowników w USA.
W 10. badaniu Intimacy 2020 od MBLM, które trwa już 10 rok, Amazon po raz pierwszy zwyciężył z Disneyem i Apple’em w USA
Amazon po raz pierwszy zajął pierwsze miejsce w badaniu BIS 2020, które jest największym badaniem najbardziej emocjonujących. Disney i Apple zajęli drugie i trzecie miejsce w amerykańskim rankingu. Aż cztery marki motoryzacyjne znalazły się wśród 10 najlepszych, w porównaniu do trzech w 2019 roku. W zestawieniu obecne były także 3 marki związane z mediami i rozrywką (o jedną mniej niż w zeszłym roku).
Apple reprezentowało jedyną markę z kategorii technologii i telekomunikacji. Pozostałe marki w pierwszej dziesiątce to: Ford, Jeep, Netflix, BMW, Chevrolet, Walmart i PlayStation. Intymność marki jest definiowana jako wartość emocjonalna, która mierzy więzi użytkowników z markami, których produktów używamy i które kochamy.
Zgodnie z badaniem Brand Intimacy Study 2020, najlepsze marki intymne w USA nadal znacznie przewyższają najlepsze marki w indeksach Fortune 500 i indeksach S&P zarówno pod względem przychodów, jak i zysków. Średni wzrost przychodów w latach 2009-2018 wyniósł 6,47% dla 10 najbardziej intymnych marek, w porównaniu do 5,16% dla najlepszych firm S&P i 5,08% dla najlepszych marek z listy Fortune 500. Średni wzrost zysku w tym samym okresie wyniósł 37,69% dla wiodących marek intymnych w porównaniu z 6,99% dla firm z sektora S&P i 16,43% dla firm z listy Fortune 500.
Raport określający intymność marki z 2020 roku zawiera najbardziej kompleksowe rankingi marek oparte na emocjach, oparte na odpowiedziach 6200 konsumentów i 56 tys. ocen marek w 15 branżach w USA, Meksyku i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Rankingi MBLM przedstawia wyniki prawie 400 marek, ujawniając cechy charakterystyczne i intensywność obligacji konsumenckich.
Najważniejsze wnioski z tegorocznego badania:
- motoryzacja, media i rozrywka oraz technologia i telekomunikacja były odpowiednio trzema głównymi branżami reprezentowanymi przez marki z TOP 10 rankingu,
- gotowość do płacenia więcej za marki intymne wzrosła o 13%, co sugeruje bardziej stabilną gospodarkę i zaufanie konsumentów,
- trzy najlepsze marki dla kobiet to Disney, Amazon i Apple, a dla mężczyzn Ford, Amazon i Apple. Kobiety miały nieco wyższy wskaźnik intymności marki niż mężczyźni
- millennialsi wybrali PlayStation jako markę nr 1, podczas gdy Generacja Z Xboxa,
- ci, którzy zarabiają od 35 000 do 100 000 USD rocznie wybrali Disneya, Amazona i Apple’a jako swoje najbardziej intymne marki, a ci, którzy zarabiają ponad 100 000 USD: Apple’a, Amazona i BMW jako swoją pierwszą trójkę,
Podobnie jak w poprzednich trzech latach marki należące do ekosystemu smartfonów odnotowały największe wzrosty. Średni wskaźnik intymności marki z tej kategorii wynosił 38,1, czyli znacznie więcej niż średnia całego badania (31,0).
Ranking U.S. TOP 15 Most Intimate Brands 2020:
- Amazon
- Disney
- Apple
- Ford
- Jeep
- Netflix
- BMW
- Chevrolet
- Walmart
- Playstation
- Samsung
- Costco Wholesale
- Toyota
- Xbox
Aby pobrać badanie Brand Intimacy 2020 lub zapoznać się z rankingami, przejdź na stronę badania.
Metodologia badania:
źródło: MBLM – Amazon Prevailed Over Disney and Apple for First Time in MBLM’s Brand Intimacy 2020 Study, Now in its 10th Year