Ulubione marki Amerykanów w 2020 roku – Brand Intimacy Study

Sprawdź 12 najpopularniejszych marek w Stanach Zjednoczonych  w 2020 roku, bez których nie mogliby funkcjonować.

TOP 10 Brand Intimacy Study 2020 (USA)

Niektóre marki mają lojalnych klientów. Inne mają tych, którzy twierdzą, że ich życie by się skończyło, gdyby musieli żyć bez nich. W najnowszej edycji badania Brand Intimacy Study (BIS) przeprowadzonej w 2020 roku przez agencję marketingową MBLM, Amazon był firmą, która przekonała większość użytkowników w USA.

W 10. badaniu Intimacy 2020 od MBLM, które trwa już 10 rok, Amazon po raz pierwszy zwyciężył z Disneyem i Apple’em w USA

Amazon po raz pierwszy zajął pierwsze miejsce w badaniu BIS 2020, które jest największym badaniem najbardziej emocjonujących. Disney i Apple zajęli drugie i trzecie miejsce w amerykańskim rankingu. Aż cztery marki motoryzacyjne znalazły się wśród 10 najlepszych, w porównaniu do trzech w 2019 roku. W zestawieniu obecne były także 3 marki związane z mediami i rozrywką (o jedną mniej niż w zeszłym roku).

Apple reprezentowało jedyną markę z kategorii technologii i telekomunikacji. Pozostałe marki w pierwszej dziesiątce to: Ford, Jeep, Netflix, BMW, Chevrolet, Walmart i PlayStation. Intymność marki jest definiowana jako wartość emocjonalna, która mierzy więzi użytkowników z markami,  których produktów używamy i które kochamy.

Amazon BIS 2020 (szczegóły)

Zgodnie z badaniem Brand Intimacy Study 2020, najlepsze marki intymne w USA nadal znacznie przewyższają najlepsze marki w indeksach Fortune 500 i indeksach S&P zarówno pod względem przychodów, jak i zysków. Średni wzrost przychodów w latach 2009-2018 wyniósł 6,47% dla 10 najbardziej intymnych marek, w porównaniu do 5,16% dla najlepszych firm S&P i 5,08% dla najlepszych marek z listy Fortune 500. Średni wzrost zysku w tym samym okresie wyniósł 37,69% dla wiodących marek intymnych w porównaniu z 6,99% dla firm z sektora S&P i 16,43% dla firm z listy Fortune 500.

Apple BIS 2020 (szczegóły)

Raport określający intymność marki z 2020 roku zawiera najbardziej kompleksowe rankingi marek oparte na emocjach, oparte na odpowiedziach 6200 konsumentów i 56 tys. ocen marek w 15 branżach w USA, Meksyku i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Rankingi MBLM przedstawia wyniki prawie 400 marek, ujawniając cechy charakterystyczne i intensywność obligacji konsumenckich.

Najważniejsze wnioski z tegorocznego badania:

  • motoryzacja, media i rozrywka oraz technologia i telekomunikacja były odpowiednio trzema głównymi branżami reprezentowanymi przez marki z TOP 10 rankingu,
  • gotowość do płacenia więcej za marki intymne wzrosła o 13%, co sugeruje bardziej stabilną gospodarkę i zaufanie konsumentów,
  • trzy najlepsze marki dla kobiet to Disney, Amazon i Apple, a dla mężczyzn Ford, Amazon i Apple. Kobiety miały nieco wyższy wskaźnik intymności marki niż mężczyźni
  • millennialsi wybrali PlayStation jako markę nr 1, podczas gdy Generacja Z Xboxa,
  • ci, którzy zarabiają od 35 000 do 100 000 USD rocznie wybrali Disneya, Amazona i Apple’a jako swoje najbardziej intymne marki, a ci, którzy zarabiają ponad 100 000 USD: Apple’a, Amazona i BMW jako swoją pierwszą trójkę,

Podobnie jak w poprzednich trzech latach marki należące do ekosystemu smartfonów odnotowały największe wzrosty. Średni wskaźnik intymności marki z tej kategorii wynosił 38,1, czyli znacznie więcej niż średnia całego badania (31,0).

TOP 15 Brand Intimacy Ranking (USA) 2020
TOP 15 Brand Intimacy Ranking (USA) 2020

Ranking U.S. TOP 15 Most Intimate Brands 2020:

  1. Amazon
  2. Disney
  3. Apple
  4. Ford
  5. Jeep
  6. Netflix
  7. BMW
  8. Chevrolet
  9. Walmart
  10. Playstation
  11. Samsung
  12. Costco Wholesale
  13. Toyota
  14. Xbox
  15. Google

Aby pobrać badanie Brand Intimacy 2020 lub zapoznać się z rankingami, przejdź na stronę badania.

Metodologia badania:

źródło: MBLM – Amazon Prevailed Over Disney and Apple for First Time in MBLM’s Brand Intimacy 2020 Study, Now in its 10th Year