Apple Music spadło z pierwszej na piątą pozycję w kategorii Aplikacje i Social Media rankingu Brand Intimacy Study 2019 – badaniu najbardziej osobistych marek w USA.
Choć Apple jest najsilniejszą marką technologiczną, bez której konsumenci w Stanach Zjednoczonych nie wyobrażają sobie codziennego funkcjonowania, to aplikacja Apple Music spadła w 2019 roku z 1. na 5. miejsce w kategorii Top Apps & Social Platforms Rankings w badaniu najbardziej osobistych marek Brand Intimacy Study 2019 (w skrócie BIS2019) przeprowadzonym przez MBLM. Usługa streamingowa Apple’a została pokonana przez takie muzyczne usługi streamingowe jak Spotify i Pandora.
Przeczytaj również: Ze Spotify korzysta już 100 mln subskrybentów Premium
Badanie BIS2019 od MBLM z 2019 roku porównuje w różnych kategoriach marki, między innymi aplikacje mobilne i platformy społecznościowe w całej branży oceniając więź emocjonalną, jaką użytkownicy mają z danymi markami.
W 2018 r. Apple Music uplasowało się na pierwszym miejscu (w USA), teraz spadło aż na 5. miejsce. Pinterest, Spotify, Pandora i Instagram zajęli kolejno pozostałe cztery najwyższe pozycje w rankingu BIS2019. Facebook, Snapchat, Uber, Airbnb i Venmo uzupełniają listę dziesięciu najlepszych.
Oto TOP 10 marek w kategorii Most Intimate Apps & Social Platforms Brands 2019 (wraz z punktacją):
- Pinterest – 44.9
- Spotify – 39.2
- Pandora – 28.5
- Instagram – 27.2
- Apple Music – 26.5
- Facebook – 24.9
- Snapchat – 24.0
- Uber – 20.3
- Airbnb – 19.5
- Venmo – 19.2
Marki takie jak Pinterest tworzą silne więzi – zwłaszcza z kobietami. Spotify z kolei był najbardziej osobistym brandem wśród mężczyzn. Darmowe wersje usług pomagają firmom, na budowanie znacznie mocniejszych relacji, niż w przypadku usług, które są wyłącznie płatne – tak jak np. Apple Music.
Apple utrzymuje także pozycję drugiej marki korporacyjnej po tym, jak po raz pierwszy w lutym br prześcignął ją Disney (w tym zestawieniu). Jest jednak wciąż silnym liderem w kategorii Top Tech & Telecom Rankings (2019).
MBLM przeprowadził badania wśród 6200 konsumentów w USA, Meksyku i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, mierząc ich relacje między markami, a także to, jak silna była ta więź.
źródło: MBLM – 2019 Top Apps & Social Platforms Rankings via Apple Insider