Spotify i Apple Music rządzą na rynku streamingu muzyki (2019)

W 2019 roku Spotify był najpopularniejszą globalna usługą strumieniowego przesyłania muzyki z 35% udziałem płatnych subskrybentów, tuż za nim Apple Music z 19%.

Według firmy badawczej Counterpoint Research rynek usług strumieniowego przesyłania muzyki online wzrósł o rekordowe 23% (r /r) w 2019 roku i osiągnął 368 milionów subskrybentów. Wzrost był napędzany podcastami i oryginalnymi treściami, które przyciągnęły konsumentów i zamieniły ich w płatnych subskrybentów. Obniżki cen i inne oferty promocyjne z głównych serwisów streamingowych również przyczyniły się do wzrostu tego typu usług.

Spotify to numer jeden wśród usług strumieniowania muzyki w 2019 roku, dzięki 35% udziałowi wszystkich płatnych abonentów i ustanowieniu 31% całkowitych przychodów. Rozwój Spotify wynikał z działań promocyjnych, takich jak oferowanie bezpłatnego Spotify Premium przez trzy miesiące lub dołączanie Google Home do abonamentu premium.

Apple Music była druga i miała 19% wszystkich płatnych subskrybentów oraz 24% całkowitych przychodów. Apple Music odnotował spory wzrost o 36% (r /r) w minionym roku. Jeśli chodzi o Amazon Music, to miał 15% subskrypcji w porównaniu do 10% w 2018 r.

Na wybranych rynkach regionalne usługi przesyłania strumieniowego nadal działały lepiej niż Spotify czy Apple Music. Na przykład w Indiach Gaana była najpopularniejszym serwisem streamingowym, podczas gdy w Rosji Yandex Music objął prowadzenie.

Udział muzycznych serwisów streamingowych na świecie pod względem liczby płatnych subskrypcji w 2019 roku (dane w %)

Udział muzycznych serwisów streamingowych na świecie pod względem  liczby płatnych subskrypcji w 2019 roku (dane w %)
  1. Spotify 35%
  2. Apple Music 19%
  3. Amazon Music 15%
  4. Tencent Music 11%
  5. YouTube Music 6%
  6. inne 14%

Podczas gdy przemysł smartfonów jako całość odnotuje spadek sprzedaży w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19), usługi przesyłania strumieniowego muzyki oczekują znacznych wzrostów liczby użytkowników.

Omawiając wpływ pandemii COVID-19 na przemysł OTT, analityk Counterpoint Abhilash Kumar dodaje: Oczekujemy, że sektor OTT doświadczy poprawy, gdy ludzie będą w domu aktywnie śledzić najnowsze aktualizacje. Podczas pandemii użycie OTT audio przeszło ze strumieniowego przesyłania muzyki do radia. Ludzie na obszarach najbardziej dotkniętych tym problemem martwią się epidemią, dlatego chcą być na bieżąco informowani o nowościach w telewizji lub radiu. Streaming kanałów informacyjnych i podcastów odczuła wzrost, podczas gdy spadła transmisja muzyki online.

Czym są usługi OTT (Over-the-Top)?
OTT to usługa świadczona ponad siecią – polegająca na dostarczaniu zawartości, usług lub aplikacji za pośrednictwem internetu bez bezpośredniego zaangażowania dostawcy usługi internetowych.

Z raportu wynika także, że ​​zarówno regionalne jak i globalne muzyczne serwisy streamingowe chcą zbudować ekskluzywną bibliotekę treści, tworząc własne kanały lub zdobywając najlepsze podcasty.

Prawie 80% przychodów generowanych przez przemysł strumieniowego przesyłania muzyki pochodził z płatnych subskrypcji, a reszta pochodziła z reklam i partnerstw marki. Oczekuje się, że w 2020 roku muzyczna branża streamingowa wzrośnie o ponad 25% (r/r) i przekroczy poziom 450 milionów subskrybentów.

[Counterpoint Research via iPhoneHacks]