Według RIAA, w USA z płatnych subskrypcji muzycznych serwisów streamingowych korzysta już 60 mln użytkowników, generując 80% przychodu z całego rynku muzycznego w tym kraju.
Usługi przesyłania strumieniowego muzyki, takie jak Apple Music i Spotify, nadal były motorem napędowym amerykańskiego biznesu muzycznego, a kategoria ta stanowiła około 80% wszystkich przychodów branży w pierwszej połowie 2019 r.
Subskrypcje strumieniowego przesyłania muzyki nadal napędzają wzrost i przychody przemysłu muzycznego w USA, wynika z nowego raportu wydanego w tym tygodniu przez amerykańskie stowarzyszenie Recording Industry Association of America (RIAA). Organizacja podała, że całkowity przychód na rynku muzycznym wzrósł o 18% do 5,4 mld USD w pierwszej połowie 2019 r., a strumieniowe przesyłanie muzyki stanowi 80% przychodów branży. W raporcie odnotowano również, że po raz pierwszy liczba płatnych subskrypcji przekroczyła 60 milionów w Stanach Zjednoczonych.
Przychody z transmisji strumieniowych wzrosły o 26% do 4,3 mld USD w pierwszej połowie bieżącego roku.
Liczby te dotyczą płatnych wersji serwisów Spotify, Apple Music, Amazon Music i innych, a także przychodów z usług radia cyfrowego, takiego jak Pandora, Sirius XM i innych usług oferujących radio internetowe, a także strumieniowe przesyłanie reklam, w takich serwisach jak YouTube, Vevo i obsługująca reklamy wersja Spotify.

Przeczytaj także: Streaming napędza wzrost przemysłu muzycznego na świecie
Tymczasem RIAA twierdzi, że nadal rośnie liczba płatnych subskrypcji. Z roku na rok płatne subskrypcje wzrosły o 31%, osiągając 3,3 miliarda dolarów i pozostają największym motorem wzrostu przychodów tej branży.
W pierwszej połowie 2019 r. płatne subskrypcje stanowiły 62% wszystkich przychodów przemysłu USA i 77% przychodów ze strumieniowego przesyłania muzyki w USA.

Liczba płatnych subskrypcji pełnych usług przesyłania strumieniowego na żądanie wzrosła w pierwszej połowie roku o 30% do 61,1 miliona, przy średnim tempie ponad 1 miliona nowych subskrypcji miesięcznie.
Nie obejmuje to subskrypcji „Limited Tier”, takich jak Pandora Plus, ani subskrypcji Amazon Music w Echo, gdzie różne czynniki ograniczają dostęp do pełnego katalogu na różnych urządzeniach lub ograniczają niektóre funkcje na żądanie. Przychody z tej kategorii wyniosły 482 mln USD, co stanowi wzrost o 39% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Przychody z reklam w tych usługach wzrosły o 25% rok do roku do 427 mln USD, podczas gdy usługi radia cyfrowego wzrosły o 5% do 552 mln USD w pierwszej połowie 2019 r. Korzyści płynące z przesyłania strumieniowego zostały nieco zrekompensowane spadkami pobrań cyfrowych.
Przychody w tej kategorii spadły o 18% do 462 milionów USD w pierwszej połowie roku, przy spadku sprzedaży cyfrowych utworów o 16% rok do roku i przychodach z albumów cyfrowych o 23%. Ogólnie rzecz biorąc, pobieranie cyfrowe stanowiło jedynie 8,6% całkowitych przychodów branży.
Przychody z muzycznych nośników fizycznych wzrosły o 5% do 485 mln USD w pierwszej połowie 2019 r.
Peny raport pobierzesz tutaj: Mid-Year 2019 RIAA Music Revenues Report (PDF, 1 MB)
Może Cię zainteresować także:
Przychody ze streamingu są największe na rynku muzycznym (2018)
źródło: TechCrunch via RIAA – RIAA Releases 2019 Mid-Year Music Industry Revenue Report