Jak bardzo lojalni są swojej marce właściciele iPhone’a (2011-2019)

Lojalność wśród użytkowników iPhone’a znacznie spadła, osiągając poziom 73% – wynik, który tak niski był przeszło osiem lat temu!

Lojalność użytkowników iPhone'a wobec marki (2011-2019)
Lojalność użytkowników iPhone’a wobec marki (2011-2019)

Historycznie, użytkownicy iPhone’a należeli do najbardziej lojalnej grupy, a stosunkowo niewielu z nich decydowało się na zmianę marki podczas zmiany telefonu. Wygląda jednak na to, że ten trend zaczął się zmieniać, ponieważ z najnowszego badania przeprowadzonego przez BankMyCell wynika, że ​​lojalność wobec iPhone’a spadła do najniższego poziomu od 2011 roku.

Badanie przeprowadzono na grupie ponad 38 000 osób, które kupiły lub zmieniały swoje telefony iPhone w okresie od października 2018 r. do końca czerwca 2019 r. Następnie porównano te wyniki z danymi historycznymi, aby uzyskać wgląd w cykle aktualizacji.

W ubiegłym roku retencja iPhone’a wyniosła 92 proc., a teraz spadła aż do 73 proc. Badanie wykazało również, że 26,2 proc. osób sprzedający swój telefon iPhone X przeszło na inną markę telefonu z Androidem.

Może Cię zainteresować także: Użytkownicy iPhone’ów są najbardziej związani z marką (dane z 204 r.)

Dla porównania, tylko 7,7 proc. użytkowników Samsunga Galaxy S9 wybrało iPhone’a podczas aktualizacji do nowego modelu. Spośród wszystkich modeli iPhone’a, osoby sprzedające telefon iPhone 7 Plus okazały się najbardziej lojalne – aż 81,7 proc. z nich pozostało z Apple’em, kupując kolejnego iPhone’a.

Lojalność użytkowników smartfonów wobec marki (miesięcznie sty-lip 2019)
Lojalność użytkowników smartfonów wobec marki (miesięcznie sty-lip 2019)

źródło: BanMyCell – iPhone Trade-in Vs. Brand Retention, Statista – Loyalty Is Waning Among iPhone Users