Lojalność wśród użytkowników iPhone’a znacznie spadła, osiągając poziom 73% – wynik, który tak niski był przeszło osiem lat temu!
Historycznie, użytkownicy iPhone’a należeli do najbardziej lojalnej grupy, a stosunkowo niewielu z nich decydowało się na zmianę marki podczas zmiany telefonu. Wygląda jednak na to, że ten trend zaczął się zmieniać, ponieważ z najnowszego badania przeprowadzonego przez BankMyCell wynika, że lojalność wobec iPhone’a spadła do najniższego poziomu od 2011 roku.
Badanie przeprowadzono na grupie ponad 38 000 osób, które kupiły lub zmieniały swoje telefony iPhone w okresie od października 2018 r. do końca czerwca 2019 r. Następnie porównano te wyniki z danymi historycznymi, aby uzyskać wgląd w cykle aktualizacji.
W ubiegłym roku retencja iPhone’a wyniosła 92 proc., a teraz spadła aż do 73 proc. Badanie wykazało również, że 26,2 proc. osób sprzedający swój telefon iPhone X przeszło na inną markę telefonu z Androidem.
Może Cię zainteresować także: Użytkownicy iPhone’ów są najbardziej związani z marką (dane z 204 r.)
Dla porównania, tylko 7,7 proc. użytkowników Samsunga Galaxy S9 wybrało iPhone’a podczas aktualizacji do nowego modelu. Spośród wszystkich modeli iPhone’a, osoby sprzedające telefon iPhone 7 Plus okazały się najbardziej lojalne – aż 81,7 proc. z nich pozostało z Apple’em, kupując kolejnego iPhone’a.
źródło: BanMyCell – iPhone Trade-in Vs. Brand Retention, Statista – Loyalty Is Waning Among iPhone Users