Liczba subskrybentów Apple Music i Spotify (4Q 2018)

Apple Music ma już 50 mln płatnych subskrybentów, doganiając powoli Spotify z 98 mln subskrypcji – jednak wciąż jest 2:1 dla tego drugiego gracza!

Wykres przedstawiający liczbę płatnych subskrypcji Apple Music i Spotify Premium (4 kw. 2018 r.)
Liczba płatnych subskrypcji Apple Music i Spotify Premium (4 kw. 2018 r.)

Usługa Apple Music wystartowała w 2015 roku i wciągu zaledwie 3 lat przyciągnęła aż 50 mln użytkowników na całym świecie. Dla porównania, działający od 2008 roku szwedzki muzyczny serwis streamingowy Spotify posiada obecnie 96 mln płatnych subskrybentów oraz 207 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, którzy korzystają z bezpłatnej wersji serwisu wspieranej reklamami,

Spotify wciąż trzyma na dystans Apple Music. Oprócz tego, że działa dłużej, jest znacznie lepiej dostępny na różnych platformach i systemach operacyjnych na świecie. Jak pokazuje poniższy wykres, różnica między tymi dwiema usługami muzycznymi trochę się zmniejsza pod względem procentowym, ale zwiększa pod względem liczbowym.

W drugim kwartale ubiegłego roku z płatnej wersji Apple Music korzystało 40 mln osób a ze Spotify Premium 83 mln.

Zgodnie ze swoim europejskim dziedzictwem, Spotify jest najbardziej popularne na starym kontynencie, a 40% jego subskrybentów jest zlokalizowanych w Europie. Ameryka Północna, ojczyzna najgroźniejszego rywala czyli Apple Music, jest drugim co do wielkości rynkiem Spotify, stanowiącym 30 proc. subskrybentów premium.

źródło: Statista – Spotify Is Pulling Away From Apple Music