Kiedy Apple uruchomiło Apple Music w czerwcu 2015 r., wiele osób wskazywało, że kwestią czasu jest kiedy Apple dogoni Spotify jeśli chodzi o liczbę płatnych subskrybentów muzycznej usługi streamingowej – ale wcale nie jest to takie pewne.
Siła finansowa i marketingowa Apple’a w połączeniu z preinstalowaną aplikacją na setkach milionów urządzeń z systemem iOS wydawała się być trudną konkurencją do pokonania dla pionierskiej szwedzkiej muzycznej usługi streamingowej Spotify.
Odkąd Apple uruchomiło własną usługę streamingową w połowie 2015 roku, Spotify zdołało utrzymać się na rynku i ciągle trzyma Apple Music na dystans. Spotify wciąż rośnie i ma znacznie więcej płatnych subskrybentów niż Apple Music.
Jak pokazuje powyższy wykres, różnica między dwiema usługami stopniowo powiększała się z 20 milionów, gdy Apple Music zostało uruchomione, do około 40 milionów subskrybentów dzisiaj.
Przeczytaj również: Spotify idzie jak burza i ma już 170 mln użytkowników
Spotify dociera do 83 milionów subskrybentów premium
Pomijając fakt, że Spotify wciąż traci pieniądze, z raportu spólki za drugi kwartał 2018 r. wynika że baza subskrybentów Spotify wciąż rośnie. Do końca 2Q 2018 roku firma miała 180 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 83 miliony subskrybentów premium.
Oznacza to, że ponad 4 na 10 użytkowników Spotify faktycznie płaci za usługę. Dla porównania w 2015 roku tylko 30 proc. użytkowników było skłonnych opłacać miesięczną subskrypcję. Nawet uruchomienie w czerwcu 2015 r. Apple Music, które wedłig wielu miało być początkiem końca dla Spotify, nie spowolniło wzrostu usługi.
Spotify również wykonuje świetną robotę, aby utrzymać swoich obecnych abonentów. Udział użytkowników, którzy odchodzą do konkurencji spadła z 7,7% w 2015 r. do 5,5% w 2017 r. A w pierwszych trzech miesiącach tego roku współczynnik wyniósł zaledwie 5%, wskazując na wysokie zadowolenie użytkowników z usługi.