2:1 dla Spotify w wyścigu z Apple Music (2Q 2018)

Kiedy Apple uruchomiło Apple Music w czerwcu 2015 r., wiele osób wskazywało, że kwestią czasu jest kiedy Apple dogoni Spotify jeśli chodzi o liczbę płatnych subskrybentów muzycznej usługi streamingowej – ale wcale nie jest to takie pewne.

Liczba płatnych subskrypcji Spotify vs. Apple Music (2015 – 2018)
Liczba płatnych subskrypcji Spotify vs. Apple Music (2015 – 2018)

Siła finansowa i marketingowa Apple’a w połączeniu z preinstalowaną aplikacją na setkach milionów urządzeń z systemem iOS wydawała się być trudną konkurencją do pokonania dla pionierskiej szwedzkiej muzycznej usługi streamingowej Spotify.

Odkąd Apple uruchomiło własną usługę streamingową w połowie 2015 roku, Spotify zdołało utrzymać się na rynku i ciągle trzyma Apple Music na dystans. Spotify wciąż rośnie i ma znacznie więcej płatnych subskrybentów niż Apple Music.

Jak pokazuje powyższy wykres, różnica między dwiema usługami stopniowo powiększała się z 20 milionów, gdy Apple Music zostało uruchomione, do około 40 milionów subskrybentów dzisiaj.

Przeczytaj również: Spotify idzie jak burza i ma już 170 mln użytkowników

Spotify dociera do 83 milionów subskrybentów premium

Pomijając fakt, że Spotify wciąż traci pieniądze, z raportu spólki za drugi kwartał 2018 r. wynika że baza subskrybentów Spotify wciąż rośnie. Do końca 2Q 2018 roku firma miała 180 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 83 miliony subskrybentów premium.

Oznacza to, że ponad 4 na 10 użytkowników Spotify faktycznie płaci za usługę. Dla porównania w 2015 roku tylko 30 proc. użytkowników było skłonnych opłacać miesięczną subskrypcję.  Nawet uruchomienie w czerwcu 2015 r. Apple Music, które wedłig wielu miało być początkiem końca dla Spotify, nie spowolniło wzrostu usługi.

Liczba użytkowników i subskrypcji Spotify 1Q 2015 - 2Q 2018
Liczba użytkowników i subskrypcji Spotify 1Q 2015 – 2Q 2018

Spotify również wykonuje świetną robotę, aby utrzymać swoich obecnych abonentów. Udział użytkowników, którzy odchodzą do konkurencji spadła z 7,7% w 2015 r. do 5,5% w 2017 r. A w pierwszych trzech miesiącach tego roku współczynnik wyniósł zaledwie 5%, wskazując na wysokie zadowolenie użytkowników z usługi.

źródła: Statista (1) (2)