Wzrost liczby subskrybentów Netflixa na świecie rośnie bardzo szybko osiągając ponad 11 mln nowych użytkowników w jednym kwartale.
W czwartym kwartale minionego roku Netflix pozyskał więcej subskrybentów niż kiedykolwiek wcześniej przekraczając swoje cele wzrostu. Firma w zaledwie jednego kwartału pozyskała 11,4 miliona subskrybentów w okresie od października do grudnia 2018 r.
Łącznie z Netfliksa korzysta na świecie już ponad 148,5 mln subskrybentów, włączając w to osoby korzystające z bezpłatnego okresu próbnego.
Jak pokazuje powyższy wykres, wzrost serwisu Netflix w ostatnich latach w coraz większym stopniu przenosił się na rynki międzynarodowe, po tym gdy gigant rozprzestrzenił się na coraz więcej rynków. W ostatnim kwartale Netflix pozyskał 9,3 miliona abonentów na rynkach międzynarodowych, a 2,1 mln na własnym rynku w Stanach Zjednoczonych. Klienci międzynarodowi stanowią obecnie 60 proc. bazy abonentów firmy, co stanowi wzrost z 40 proc. przez ostatnie 3 lata.
Wall Street uważnie śledzi wzrost liczby subskrybentów Netfliksa, ponieważ ciągłe inwestycje firmy w treści, zarówno licencjonowane, jak i produkowane samodzielnie, opłacają się w dłuższej perspektywie tylko wtedy, gdy ich globalna baza abonencka będzie nadal rosła.
Przeczytaj także:
Z Netflixa korzysta już ponad 137 mln użytkowników na świecie
źródło: Statista – Netflix’s Subscriber Growth Has Shifted Away From Home