Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji

Które urządzenia elektroniczne Polacy najchętniej by ubezpieczali? Jak się okazuje najpierw urządzenia AGD, a dopiero potem komputery, RTV i smartfony.

Kiedy sprzęt elektroniczny najczęściej ulegał awarii?

Kiedy sprzęt elektroniczny najczęściej ulegał awarii?

Według najnowszego badania zleconego grupy AXA, blisko 75% Polaków uważa, że sprzęt komputerowy, AGD i RTV jest bardziej awaryjny niż 10 lat temu, a przeszło co drugi z nas (51,9%) twierdzi, że urządzenia psują się już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji. Czy jesteśmy skazani na częste wydatki związane z naprawą sprzętów elektronicznych lub ich wymianą? Jak się okazuje, niekoniecznie.

Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2%) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1%) nawet dwa lub trzy.

Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji – tak uważa aż 51,9% badanych.


– Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezwodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność. Dlatego zamiast godzić się z wydatkami związanymi z naprawą lub wymianą sprzętu AGD, RTV czy komputerowego w przypadku awarii po wygaśnięciu gwarancji, możemy się po prostu ubezpieczyć – komentuje Paweł Zieliński, CEE Products & Underwriting Manager, Consumer Electronics w AXA Partners.

W ofercie ubezpieczycieli można znaleźć specjalne polisy pokrywające koszty naprawy lub wymiany urządzeń po wygaśnięciu gwarancji producenta, zarówno gdy sprzęt po prostu się zepsuje, jak i w wyniku przypadkowych uszkodzeń mechanicznych czy przepięć w sieci elektrycznej.

Takie polisy cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Zdecydowana większość ankietowanych (59,9%) udzieliła pozytywnej odpowiedzi na pytanie o chęć skorzystania z odpłatnego przedłużenia gwarancji na elektronikę w momencie zakupu urządzenia.

Jakie urządzenia chciałbyś odpłatnie ubezpieczyć/przedłużyć gwarancję?

Jakie urządzenia chciałbyś odpłatnie ubezpieczyć/przedłużyć gwarancję?

Najchętniej „przedłużoną gwarancją” Polacy objęliby:

  • sprzęt AGD: 56%
  • komputer i laptop: 54,4%
  • sprzęt RTV: 43,8%
  • smartfony: 33,4%

Ubezpieczeniem mogą być objęte także skutki uszkodzenia sprzętu powstałe w wyniku przepięcia w sieci elektrycznej, nieszczęśliwego wypadku czy kradzieży. Osoby posiadające polisę mogą również liczyć na dodatkowe udogodnienia, takie jak bezpłatny transport (wysyłka i odbiór urządzenia z serwisu) czy pokrycie kosztów żywności utraconej w przypadku jej rozmrożenia.

Koszt rocznego ubezpieczenia od ryzyka awarii wynosi ok. 10% ceny urządzenia. Biorąc więc pod uwagę potencjalne wydatki na naprawę, warto rozważyć zakup polisy, szczególnie w przypadku droższych urządzeń.

źródło: informacja prasowa

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj