Czy Samsung może konkurować z Apple na rynku smartwatchów?

Apple Watch jest niewątpliwie najpopularniejszym smartwachem na świecie, ale rynek wciąż się rozwija i jest jeszcze miejsce dla producentów inteligentnych zegarków dla właścicieli smartfonów z Androidem.

Podczas wydarzenia Unpacked 2018 Samsung zaprezentował przede wszystkim nowy smartfon Galaxy Note9, ale koreański gigant elektroniki pokazał jeszcze jedno ważne urządzenia: nowy smartwatch Galaxy Watch.

Inteligentny zegarek Galaxy Watch, to pierwsze urządzenie Samsunga do noszenia z rodziny Galaxy. Występuje w dwóch rozmiarach (42 i 46 mm), i podobnie jak poprzednie inteligentne zegarki tego producenta będzie miał okrągły kształt zbliżony do tradycyjnego (choć ogromnego) zegarka na rękę – w przeciwieństwie do prostokątnego Apple Watcha.

Podobnie jak ten ostatni, Galaxy Watch będzie wyposażony w szereg funkcji związanych ze zdrowień i aktywnością fizyczną, jak również odporność na wodę i opcję LTE. Jego wyjątkową cechą może być żywotność baterii, która według Samsunga, wyniesie nawet kilka dni na jednym ładowaniu.

Przeczytaj również: TOP 5 producentów smartwatchów w 2017 roku

Jak pokazuje poniższy wykres, przygotowany przez serwis Statista na podstawie prognoz IDC, Samsung ma wiele do nadrobienia, jeśli chce rzucić wyzwanie dominującej pozycji Apple’a na rynku smartwatchów. W 2017 roku firma z siedzibą w Cupertino wysłała 17,7 mln swoich inteligentnych zegarków w porównaniu z 3,6 mln urządzeń wearables Samsunga.

Estymowana liczba wysyłek smartwatchów (wg producenta) w 2017 r.
Estymowana liczba wysyłek smartwatchów (wg producenta) w 2017 r.

źródło: Statista – Can Samsung Challenge Apple’s Smartwatch Dominance?