Czy Samsung może konkurować z Apple na rynku smartwatchów?

Apple Watch jest niewątpliwie najpopularniejszym smartwachem na świecie, ale rynek wciąż się rozwija i jest jeszcze miejsce dla producentów inteligentnych zegarków dla właścicieli smartfonów z Androidem.

Podczas wydarzenia Unpacked 2018 Samsung zaprezentował przede wszystkim nowy smartfon Galaxy Note9, ale koreański gigant elektroniki pokazał jeszcze jedno ważne urządzenia: nowy smartwatch Galaxy Watch.

Inteligentny zegarek Galaxy Watch, to pierwsze urządzenie Samsunga do noszenia z rodziny Galaxy. Występuje w dwóch rozmiarach (42 i 46 mm), i podobnie jak poprzednie inteligentne zegarki tego producenta będzie miał okrągły kształt zbliżony do tradycyjnego (choć ogromnego) zegarka na rękę – w przeciwieństwie do prostokątnego Apple Watcha.

Podobnie jak ten ostatni, Galaxy Watch będzie wyposażony w szereg funkcji związanych ze zdrowień i aktywnością fizyczną, jak również odporność na wodę i opcję LTE. Jego wyjątkową cechą może być żywotność baterii, która według Samsunga, wyniesie nawet kilka dni na jednym ładowaniu.

Przeczytaj również: TOP 5 producentów smartwatchów w 2017 roku

Jak pokazuje poniższy wykres, przygotowany przez serwis Statista na podstawie prognoz IDC, Samsung ma wiele do nadrobienia, jeśli chce rzucić wyzwanie dominującej pozycji Apple’a na rynku smartwatchów. W 2017 roku firma z siedzibą w Cupertino wysłała 17,7 mln swoich inteligentnych zegarków w porównaniu z 3,6 mln urządzeń wearables Samsunga.

Estymowana liczba wysyłek smartwatchów (wg producenta) w 2017 r.
Estymowana liczba wysyłek smartwatchów (wg producenta) w 2017 r.

źródło: Statista – Can Samsung Challenge Apple’s Smartwatch Dominance?

3 thoughts on “Czy Samsung może konkurować z Apple na rynku smartwatchów?

  1. Uważam, że w każdym segmencie apple powinno tak dominować, czy to w smartfonach czy tabletach a nawet komputerach. Dlaczego? Bo to naprawdę dobry sprzęt.

    1. Smartwatch od Apple ich jak zwykle trochę zaskoczył technologicznie i jest to co w przypadku premiery iPhone’a.

      To nie tandetna zabawka tylko bardzo funkcjonalny i płynny smartwatch.

      Tak jak iPhone miał 5 lat solidnej przewagi przy premierze iPhone (2007) i tak dopiero w 2012 konkurencja mogła się zbliżyć do iPhone 5, czy to jakością systemu, aplikacji, czy jakimś minimalnym ekosystemem.

      Niestety iPhone 5s i 64-bity ponownie ich odstawił.

Comments are closed.