Apple Watch najlepiej sprzedającym się smartwatchem w 2017 roku – zobacz pięciu największych producentów inteligentnych zegarków na globalnym rynku wearables.
Po wydaniu Apple Watch Series 3, w tym modelu obsługującego siec komórkową LTE, Apple powróciło na szczyt światowego rynku urządzeń typu wearables w czwartym kwartale 2017 r. Po sprzedaży 8 milionów smartwatchów w okresie od października do grudnia Apple przeskoczyło Fitbit i Xiaomi, które zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce w ostatnim kwartale ubiegłego
Zgodnie z najnowszymi szacunkami IDC, Apple osiągnęło również pierwsze miejsce jako największa marki wearables w całym 2017 roku, dzięki jej wysokiej pozycji w kwartale świątecznym. Apple sprzedało w sumie 17,7 mln zegarków w ubiegłym roku, w porównaniu z zaledwie 11,3 mln sztuk w 2016 roku.
Zobacz także: Rynek urządzeń wearables w 2015 roku
W powrocie na szczyt firmie Apple pomogła słabość dotychczasowego lidera rynku Fitbit. W procesie przechodzenia z przystępnych cenowo trackerów fitness na droższe smartwatche, przesyłki Fitbit spadły o ponad 30 proc. w 2017 roku, powodując krach giełdowy firmy (wg najnowszego raportu finansowego).
W 2017 roku sprzedaż urządzeń naręcznych na świecie wzrosła zaledwie o niecałe 10 mln sztuk (115,4 mln) w porównaniu z 104,6 mln dwa lata temu:
Sprzedaż urządzeń typu wearables na świecie w 2017 roku (w porównaniu do 2016):
producent | 2016 | 2017 |
---|---|---|
Apple | 11,3 mln | 17,7 mln |
Xiaomi | 15,7 mln | 15,7 mln |
Fitbit | 22,5 mln | 15,4 mln |
Garmin | 6,3 mln | 6,3 mln |
Fossil | 2,1 mln | 4,9 mln |
źródło: Statista – Apple Jumps to Top of the Global Wearables Market