Które serwisy społecznościowe zyskały najwięcej użytkowników? (2Q 2018)

W ciągu ostatnich 12 miesięcy najwięcej użytkowników przybyło Instagramowi, Facebookowi i WhatsAppowi, na końcu wyścigu znalazły się Snapchat i Twitter.

Przyrost użytkowników komunikatorów mobilnych (w ciągu roku (2017-2018)

Przyrost użytkowników komunikatorów mobilnych (w ciągu roku (2017-2018)

Twitter od lat ma lojalną i aktywną społeczność swoich użytkowników, jednak serwis mikroblogowania stara się przyciągnąć nowych i osiągnąć wyższy poziom w kategoriach popularności. Po gwałtownym wzroście w pierwszych latach jego istnienia, rozwój Twittera znacznie zwolnił, gdy firma osiągnęła pułap 300 milionów użytkowników. Odkąd Twitter osiągnął 302 mln aktywnych użytkowników miesięcznie w pierwszym kwartale 2015 r., od tego czasu przybyło mu zaledwie 33 mln użytkowników w ciągu ponad trzech lat.

Wydaje się, że podobny trend pojawia się w przypadku Snapchata, który jest nadal niezwykle popularny wśród nastolatków, ale walczy o przebicie się wśród konkurencji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Snapchatowi przybyło tylko 15 mln aktywnych użytkowników dziennie, co daje łącznie 188 milionów.

Jak pokazuje powyższy wykres, Instagram, WhatsApp i Facebook zyskały najwięcej użytkowników w ciągu ostatniego roku. Podczas gdy Facebook posiada teraz trzy osobne platformy z ponad miliardem użytkowników (cztery, jeśli dołączymy Facebook Messengera), liczba użytkowników Twittera i Snapchata spada…


Przeczytaj także: Snapchat stracił 3 mln użytkowników w 2Q 2018 r.

Facebook wygrywa w Stories

Facebook mógł rozczarować inwestorów wynikami za drugi kwartał i ponurą prognozą, ale to nie znaczy, że wszystko jest złe w imperium mediów społecznościowych tej firmy. Jednym z powodów do zadowolenia jest sukces stosunkowo nowego formatu Stories na platformach Facebooka. Po raz pierwszy wprowadzony na Instagramie w sierpniu 2016 r., format Stories był mocno „inspirowany” jedną z kluczowych funkcji Snapchata i stopniowo trafiał do wszystkich aplikacji społecznościowych Facebooka.

Liczba dziennych aktywnych użytkowników Stories w komunikatorach mobilnych (2Q 2018)

Liczba dziennych aktywnych użytkowników Stories w komunikatorach mobilnych (2Q 2018)

Zarówno Historie na Instagramie, jak i Status WhatsAppa (które równie dobrze mogły być również nazywane Stories) znacznie wyprzedziły Snapchata w kategorii aktywności dziennych użytkowników, a Facebook Stories jest prawdopodobnie następny w kolejce.

źródła: Statista (1) (2)

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj