Liczba użytkowników aplikacji społecznościowej Snapchat zmniejsza się o 3 miliony użytkowników do 188 milionów, pomimo mocnego 2 kwartału 2018 r.
Liczba aktywnych użytkowników Snapchata zmniejszyła się w 2. kwartale br. o 1,5 proc. do 188 milionów, w porównaniu ze 191 mln aktywnych użytkowników i dodatnim wzrostem o 2,9 procent w poprzednim kwartale.
Snapchat nie sprostał oczekiwaniom finansowym, osiągając 262,3 mln dolarów przychodu i stratę w wysokości 0,14 USD, podczas gdy Wall Street oszacował stratę w wysokości 0,17 USD z 249,8 mln USD przychodów. Strata netto Snapa spadła o 20 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Snap będzie miał jednak dodatkową gotówkę na rozwój pomimo wciąż ogromnych strat, dzięki 250-milionowej inwestycji od saudyjskiego księcia Al-Waleeda Talala w zamian za 2,3 proc. udziałów w firmie.
Pomimo zmniejszenia liczby użytkowników po raz pierwszy od premiery aplikacji w 2011 r., odnotowano poprawę przychodów (wzrost o 44 proc. rok do roku) i zmniejszenie strat spowodowały, że Wall Street udzieliło akcjom Snapa natychmiastowego wzrostu o 11 proc. Jednak po unikaniu wielu pytań o to, jak wpłynęłoby to na zwiększenie przychodów i kiedy pojawiłaby się zoptymalizowana aplikacja dla systemu Android, akcje spadły do poziomu 13,12 USD.
Przeczytaj także: Facebook rządzi na rynku komunikatorów
Dla Snapa jednym z jasnych punktów było to, że jego średni przychód na użytkownika w regionie Rest Of World wzrósł w tym kwartale o 65 proc., osiągając 0,96 USD. Ustalenie, w jaki sposób zarabiać na krajach rozwijających się, gdzie siła nabywcza jest niższa, będzie kluczowe dla perspektywy firmy. Snap twierdzi, że wciąż pracuje nad ponownym opracowaniem aplikacji dla systemu Android, aby zwiększyć wydajność i zmniejszyć liczbę rezygnacji, ponieważ tam właśnie pojawia się większość nowych użytkowników.
Snapchat zaczął wyświetlać reklamy niemożliwe do pominięcia w swoich programach, które mogą być dużym źródłem przychodów pieniędzy, jeśli zostaną rozszerzone na Historie (Stories). Zaczęto eksperymentować z e-commerce na dobre, pozwalając markom sprzedawać produkty, które ludzie mogą kupić bez opuszczania aplikacji. To także pozwoliło firmom na samodzielne kupowanie reklam z soczewkami AR, które ludzie nie tylko publikują, ale bawią się nimi przez dłuższy czas. Uruchomiono także bezpieczną platformę deweloperską Snap Kit, mając nadzieję, że pomoże to ożywić wzrost użytkowników.
Jednak konkurenci tacy jak Instagram Stories, wciąż rosną w siłę. Instagram Stories ma teraz 400 mln użytkowników dziennie, a WhatsApp 450 milionów. W sumie Facebook ma ponad 1,1 miliarda użytkowników dziennie w Stories, w swojej rodzinie aplikacji. Ten zasięg może sprawić, że Snap będzie walczył o pieniądze reklamowe. A ponieważ liczba użytkowników faktycznie spada, może to oznaczać ponurą przyszłość nastolatków.
źródło: TechCrunch via Snap