„Feist” to klimatyczna platformówka, w której walczysz z nieziemskimi bestiami

Twórcy „Feist” zrobili mobilną grę łączącą najlepsze cechy gier, które odniosły już sukces, nie pozbawiając tytułu wyjątkowości i klimatu mrocznej platformówki.

Gra mobilna Feist

Wydana na mobile’a w tym tygodniu gra mobilna „Feist” na pierwszy rzut oka przypomina połączenie Limbo i Badland, dzięki mrocznemu klimatowi leśnego środowiska, ale na tym kończą się główne podobieństwa. Zamiast zagadek logicznych, gra skupia się bardziej na omijaniu i pokonywaniu leśnych stworzeń, które czają się zewsząd na włochatego bohatera.

W grze wcielamy się w małą kudłatą istotę o imieniu Feist, która ucieka przez mroczny las unikając pułapek i wrogów niczym z krainy borostworów. Podróż do serca tajemniczego lasu błyskawicznie przeształca się w niezapomnianą i pełną niespodzianek przygodę. Na każdym kroku czają się nowe zagrożenia – okrutnie kłujące owady, górzyste bestie podobne do kretów, rojące się pająki – a jedyną rzeczą jaka trzeba zrobić to przetrwać dzięki zręczności i refleksowi.

Przeskakując potwory, z gałęzi na gałęzie możemy rzucać szyszkami i kamieniami, aby bronić się i dotrzeć do celu. Czasem trzeba coś przestawić, uruchomić pułapkę lub skoczyć w odpowiednim miejscu, więc rozgrywka nie jest do końca pozbawiona elementów logicznych.

Inne stworzenia także mogą być tymczasowo używane jako narzędzia, albo broń przed innym żądnymi naszego życia leśnych istot. W niektórych momentach stworzenia pozwalają nam tez wyżej skoczyć, dzięki czemu jesteśmy w stanie przejść nad przepaściami lub wysokimi przeszkodami.

Gra jest bardzo estetycznie wykonana a sterowanie jest bardzo płynne. Nastrojowa muzyka i klimat mrocznego boru nigdy nie pozwali nam się nudzić. Wypróbuj grę za darmo na Androidzie i iOS-ie i podróżuj między gęstym lasem, ciemnymi jaskiniami i zalanymi deszczem bagnami.

Pełna wersja gry jest płatna i można ja odblokować płacąc ok. 18 zł za pomocą płatności w aplikacji, nie jako osobna wersja.

Zrzut ekranu z gry „Feist”

Kluczowe cechy gry „Feist”

  • rozpaczliwa i bezlitosna walka o przetrwanie, w której zdobywasz osiągnięcia,
  • efektowny styl wizualny, mnóstwo szczegółów dopracowanych do samego końca,
  • bogaty i żywy świat pełen dziwnych zwierząt i stworzeń,
  • dynamiczna rozgrywka – wszystkie elementy są ze sobą powiązane i tworzą wyjątkową przygodę,
  • wrogowie z zaskakującymi, emergentnymi interakcjami, złożoną sztuczną inteligencją i zestawem wszechstronnych umiejętności,
  • wspaniałe naturalne środowisko i czarująca, upiorna atmosfera
  • soundtrack do gry przygotowany przez Tomka Kolczyńskiego
  • pełna obsługa gamepada,
  • pełne tłumaczenie na polski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, rosyjski, uproszczony i tradycyjny chiński

Zjawiskowa rzeczywistość gry Feist tętni życiem dzięki systemowi dynamicznej oraz nieprzywidywalnej rozgrywki. Elementy przedstawionego świata współgrają ze sobą w zaskakujący i niepowtarzalny sposób. Przeciwnicy o złożonej sztucznej inteligencji ścigają gracza z zajadłością i intensywnością dzikich bestii. Myślę, że gra zyska sympatię niejednego gracza mobilnego i znajdzie się w katalogu obok takich tytułów indie games jak DALAND czy Limbo, bo trzyma bardzo wysoki poziom gier niezależnych.

Zrzut ekranu z gry „Feist”

Przedstawione w grze Feist napięcie podkreślane jest przez przepełnioną melancholią ścieżkę dźwiękową oraz oszczędną, filmową prezentację, przywołującą na myśl m.in. „Ciemny kryształ” Hensona, „Jeżyka we mgle” Norsztejna, a także „Tam, gdzie żyją dzikie stwory” Sendaka.

Pobierz grę ze sklepu App Store lub Google Play, klikając na poniższe przyciski:

Pobierz aplikację w sklepie App Store Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Feist został opracowany przez Swiss Studio Bits & Beasts (Adrain Stutz i Florian Faller). Projekt rozpoczął się w 2008 roku i wkrótce zyskał uznanie i pochwały za dynamiczną rozgrywkę i styl wizualny (Unity Awards: Best Overall Design i Best Visual Design).

W kolejnych latach, gdy popularne platformówki takie jak Limbo zajmowały się grafiką opartą na sylwetkach, Adrian i Florian skupili się na początkowych podstawowych cechach Feist. Zamiast używać scenariuszy lub typowych elementów, takich jak układanki i platformy, zintensyfikowali walki oparte na fizyce i udoskonalili powstającą, opartą na sztucznej inteligencji rozgrywkę, aby stworzyć wyjątkowe i dzikie doświadczenie przetrwania.

Feist został wydany po raz pierwszy na komputery PC, Mac i Linux w lecie 2015 roku przez Finji. Pod koniec 2016 roku został wydany na PS4 i Xbox One, a wiosną 2018 na iOS i Android.

źródło: informacja prasowa