Zobacz ranking najbardziej widocznych marek w mediach społecznościowych na świecie, w czołówce McDonalds, Nike, Adidas, ale jest tez Google Apple i Amazon.
Rozwój mediów społecznościowych w ciągu ostatniej dekady dał firmom (markom) nowe sposoby interakcji z klientami. Możliwość bezpośredniego dotarcia do milionów obserwatorów (fanów) na platformach takich jak Instagram dała marketerom bezprecedensową siłę budowania siły marki.
Ale to nie tylko własna treść jest wykorzystywana przez marki w mediach społecznościowych. Kultura selfie daje markom mnóstwo ekspozycji, za które w wielu przypadkach nawet nie muszą płacić. Powyższy wykres został oparty na analizie przeprowadzonej przez firmę monitorującą media społecznościowe Brandwatch i pokazuje, które marki są najbardziej widoczne na Instagramie i Twitterze. Siła widoczności mierzona była liczbą zdjęć, na których wyświetlane było logo danej firmy.
Prawdopodobnie dzięki potrzebie robienia zdjęć naszej żywności, McDonald’s jest niespodziewanym zwycięzcą w tej kategorii. W ciągu przeciętnego miesiąca firmowe logo sieci restauracji pojawia się na prawie 900 000 zdjęć na Instagramie i Twitterze. Nike i Adidas uzupełniają pierwszą trójkę, ponieważ zarówno selfie z treningu, jak i profesjonalni sportowcy cieszą się ogromną popularnością w mediach społecznościowych.
Apple zaskakująco plasuje się na siódmym miejscu za takimi jak brandami jak Coca-Cola, Emirates i Google. Można by pomyśleć, że wszystkie zdjęcia robione w lustrze i windzie spowodowały, że Apple jest w tym rankingu :)
Przeczytaj także: Apple wciąż najcenniejszą marką według Interbrand (w 2017 r.)
Oto pełny ranking marek pod względem widoczności na Instagramie i Twitterze (w nawiasie liczba zdjęć z logo marek w jednym miesiącu):
- McDonald’s (889 710)
- Nike (788 490)
- Adidas (772 520)
- Coca-Cola (501 150)
- Emirates (477 940)
- Google (463 150)
- Apple (445 880)
- Amazon (309 820)
- Puma (199 830)
- Sky (188 730)
źródło: Statista – The Most Visible Brands on Social Media