Najbardziej widoczne marki w mediach społecznościowych

Zobacz ranking najbardziej widocznych marek w mediach społecznościowych na świecie, w czołówce McDonalds, Nike, Adidas, ale jest tez Google Apple i Amazon.

Najbardziej widoczne marki w mediach społecznościowych na świecie

Najbardziej widoczne marki w mediach społecznościowych na świecie

Rozwój mediów społecznościowych w ciągu ostatniej dekady dał firmom (markom) nowe sposoby interakcji z klientami. Możliwość bezpośredniego dotarcia do milionów obserwatorów (fanów) na platformach takich jak Instagram dała marketerom bezprecedensową siłę budowania  siły marki.

Ale to nie tylko własna treść jest wykorzystywana przez marki w mediach społecznościowych. Kultura selfie daje markom mnóstwo ekspozycji, za które w wielu przypadkach nawet nie muszą płacić. Powyższy wykres został oparty na analizie przeprowadzonej przez firmę monitorującą media społecznościowe Brandwatch i pokazuje, które marki są najbardziej widoczne na Instagramie i Twitterze. Siła widoczności mierzona była liczbą zdjęć, na których wyświetlane było logo danej firmy.

Prawdopodobnie dzięki potrzebie robienia zdjęć naszej żywności, McDonald’s jest niespodziewanym zwycięzcą w tej kategorii. W ciągu przeciętnego miesiąca firmowe logo sieci restauracji pojawia się na prawie 900 000 zdjęć na Instagramie i Twitterze. Nike i Adidas uzupełniają pierwszą trójkę, ponieważ zarówno selfie z treningu, jak i profesjonalni sportowcy cieszą się ogromną popularnością w mediach społecznościowych.


Apple zaskakująco plasuje się na siódmym miejscu za takimi jak brandami jak Coca-Cola, Emirates i Google. Można by pomyśleć, że wszystkie zdjęcia robione w lustrze i windzie spowodowały, że Apple jest w tym rankingu :)

Przeczytaj także: Apple wciąż najcenniejszą marką według Interbrand (w 2017 r.)

Oto pełny ranking marek pod względem widoczności na Instagramie i Twitterze (w nawiasie liczba zdjęć z logo marek w jednym miesiącu):

  1. McDonald’s (889 710)
  2. Nike (788 490)
  3. Adidas (772 520)
  4. Coca-Cola (501 150)
  5. Emirates (477 940)
  6. Google (463 150)
  7. Apple (445 880)
  8. Amazon (309 820)
  9. Puma (199 830)
  10. Sky (188 730)

źródło: Statista – The Most Visible Brands on Social Media

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj