Apple wciąż najcenniejszą marką według Interbrand (w 2017 r.)

Interbrand opublikował ranking najcenniejszych marek na świecie w 2017 roku: Apple i Google w czołówce, a na liście po raz pierwszy pojawił się Netflix.

Best Global Brands Internbrand 2017

Najnowsze szacunki wartości światowych marek wykonane przez Interbrand utrzymują na szczycie firmę Apple, której wartość wyniosła ponad 184 miliardy dolarów. Firmy technologiczne dominuje na liście, z wyjątkiem firmy Coca-Cola, która znajduje się na czwartym miejscu z wartością oszacowaną na 70 miliardów dolarów oraz 2 marki motoryzacyjne: Toyota i Mercedes-Benz odpowiednio z wartością 50 i 58 miliardów dolarów.

Według 18 już raportu Interbrand, największy przyrost wartości marki widoczny był w przypadku Facebooka. Wartość marki firmy Marka Zuckerberga wzrosła aż o 48 procent. Innymi wielkimi graczami z największymi przyrostami są Amazon (29 proc.), Adobe (19 proc.), Adidas (17 proc.) i Starbucks (16 proc.).

Pierwsza trójka najcenniejszych marek w zestawieniu Interbrand 2017 Best Global Brands Report to Apple, Google i Microsoft.

W tym roku na liście pojawiły się 3 nowe marki: Ferrari na 88. miejscu, Netflix na 78. miejscu i Salesforce.com 84. miejscu.

TOP 10 najcenniejszych marek 2017 w rankingu Best Global Brands:

TOP 10 najcenniejszych marek w 2017 roku wg Interbrand
TOP 10 najcenniejszych marek w 2017 roku wg Interbrand

Przez pięć ostatnich lat Apple i Google zajmują najwyższe pozycje. Wartość firmy Apple wzrosła o 3 proc. do 184,154 mln USD a wartość marki Google wzrosła o 6 proc. do 141,973 mln USD. Microsoft skoczył na trzecią pozycję, jako jedna z szesnastu marek z dwucyfrowym wzrostem procentowym. Po Coca-Coli na czwartej pozycji znalazł się Amazon, potem Samsung, Toyota i Facebook, który po raz pierwszy znalazł się na 8. miejscu. Mercedes-Benz i IBM zamykają tegoroczne TOP 10 najcenniejszych marek.

Przeczytaj także: Apple pozostaje najbardziej wartościową marką 2016 r.

Pięć największych marek rozwijających się to Facebook (48 procent wzrostu), który prowadzi drugi rok działalności, Amazon (29 procent), Adobe (19 procent), Adidas (17 procent) i Starbucks (16 procent).

Ponad połowa Najlepszych Światowych Marek (Best Global Brands) pochodzi z sektorów: Automotive (16), Technology (15), Financial Services (12) i Fast-Moving Consumer Goods (9). Top 100 marek wyceniono na łączną wartość w wysokości 1.871,730 mln USD, co oznacza wzrost o 4,2% w stosunku do roku 2016.

Ranking marek technologicznych i mediów:

Najcenniejsze marki w 2017 w kategoriach technologia i media
Najcenniejsze marki w 2017 w kategoriach technologia i media

Pełny ranking Top 100 oraz raport z obszerną analizą tendencji wzrostowych, sektorowych i branżowych znajdziesz na stronie www.bestglobalbrands.com.

źródła: Statista – The World’s Most Valuable Brands, Interbrand – Interbrand Releases 2017 Best Global Brands Report: Apple and Google hold the top two spots, while Ferrari, Netflix and Salesforce.com enter the list