Spotify ogłosiło dzisiaj na Twitterze, że usługa strumieniowego przesyłania muzyki osiągnęła w sumie 70 milionów subskrybentów płacących za usługę.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy baza klientów płacących subskrypcję Spotify wzrosła aż o 10 milionów, osiągając 70 mln subskrybentów w styczniu 2018 roku. W sumie, wszystkich użytkowników, wraz z tymi, którzy słuchają muzyki na kontach freemium z reklamami, usługa ma ponad 140 mln użytkowników na całym świecie.
Dla porównania Apple Music ma ponad 30 mln subskrybentów. Apple podało ostatnie dane dotyczące użytkowników Apple Music pod koniec września 2017 roku. Ponieważ minęły trzy miesiące od ostatniej aktualizacji, obecne statystyki usługi muzycznej Apple’a prawdopodobnie zbliżają się do 35 milionów subskrybentów, w oparciu o wcześniejsze wskaźniki wzrostu.
We wrześniu 2016 r. Apple Music miał 17 milionów subskrybentów, więc liczba korzystających wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu ostatniego roku, ale to nie powstrzymało Spotify od dalszego wzrostu w jeszcze szybszym tempie.
Zobacz także: Liczba abonentów muzycznych serwisów streamingowych
Subskrypcje Apple Music zaczynają się od 19,99 zł miesięcznie po darmowym okresie próbnym (przy niższych cenach dostępnych dla studentów), a serwis Spotify oferuje zarówno darmowe konto z odsłuchem reklam oraz wersję premium w takiej samej cenie jak w przypadku usługi Apple’a.
Hello 70 million subscribers ?
— Spotify (@Spotify) January 4, 2018
źródło: Spotify (Twitter) via MacRumors