Oto jak wygląda udział w rynku płatnych subskrypcji najpopularniejszych muzycznych serwisów streamingowych (Spotify, Apple Music, Tidal, Deezer, itd.).
Rok od wystartowania muzycznej usługi streamingowej Apple Music, firma podobno prowadzi rozmowy na temat nabycia serwisu Tidal. Konkurencyjna usługa strumieniowego przesyłania muzyki, należąca do rapera Jay-Z od kwietnia 2015 roku, jest jedną z nielicznych usług, która oferuje bezstratne strumieniowe przesyłanie muzyki dla audiofilów. Serwis WiMP wcześniej należał do Aspiro, a w styczniu 2015 r. został zakupiony za 56 milionów dolarów przez firmę Jay-Z i połączył się z serwisem Tidal.
W marcu 2016 Tidal miał 3 mln abonentów. Biorąc pod uwagę fakt, że Apple Music ma 15 mln abonentów i rośnie w znacznie szybszym tempie niż Tidal, to zakup usługi przez Apple’a może przynieść kilka korzyści. Przede wszystkim Tidal, dzięki wpływowym kontaktom muzyka Jay-Z w przemyśle muzycznym, oferuje jako pierwszy ekskluzywne materiały popularnych muzyków i zespołów. Po drugie, technologia bezstratnej transmisji strumieniowej może być interesująca dla Apple’a. Warto też wspomnieć, że firma zamierza zrezygnować z tradycyjnego gniazda słuchawkowego na rzecz lepszej jakości muzyki – w plotki o zakupie Tidala może być zatem ziarno prawdy.
Oto jak zmieniła się liczba abonentów płacących za muzyczne usługi streamingowe od października 2015 r. do czerwca 2016 r (w nawiasie podano stan na październik 2015 r.)
- Spotify: 30 mln (20 mln) +10 mln ↑
- Apple Music: 15 mln (6,5 mln) +8,5 mln ↑
- Pandora: 3,9 mln (3,9 mln) ↔
- Rhapsody/napster: 3,5 mln (3 mln) +0,5 mln ↑
- Tidal: 3 mln (1 mln) +2 mln ↑
- Deezer: 3 mln (6,3 mln) -3,3 mln ↓
Poniższy wykres udostępniony przez serwis Statista, pokazuje globalną liczbę abonentów płacących za usługi strumieniowego przesyłania muzyki w najpopularniejszych serwisach streamingowych na świecie (czerwiec 2016).
Zobacz także jak wyglądał udział abonentów opłacających abonament za streaming muzyki w tych serwisach w 2015 r.
źródło: Statista – The State of Music Streaming
Masz rację :) powinien być +0,5 mln – już poprawiłem – dzięki wielkie
mi chodzi o to, że nie nie zostało odjęte -0,5 mln (odnotowany spadek), na paź 2015 jest ok w nawiasie- zgadzam się. No chyba, że zamiast na – powinien być +.
jest OK, w paź 2015 było 3 mln
macie błąd. Rhapsody/napster: 3,5 mln (3 mln) -0,5 mln ↓ – powinno być 2,5mln.
Przedstawione dane dotyczą rynku globalnego.
To są informacje z rynku globalnego czy USA? Bo jesli globalnego to biorąc pod uwagę ostatnie informacje jakoby abonenci Play uruchomili 0,5mln subskrypcji Tidal to polska klientela stanowi 1/6 wszystkich subskrypcji o.O