Absolwent informatyki na Uniwersytecie Waszyngtońskim Nathan Gitter, wydał grę mobilną „Rainbow” na iPhone’a X, w której sterujemy twarzą a konkretnie brwiami.
Prosta gra mobilna o nazwie „Rainbow” wymusza od graczy używania brwi do przesuwania Emoji w górę i w dół ekranu, aby zbierać gwiazdki warte jeden punkt. Dodatkowo należy unikać innych Emoji, które są przeszkodami (np. samochody, piłki, kaczki i inne). Grę stworzył Nathan Gitter, który pracuje w studiu SwiftKick Mobile w Austin w Teksasie. Na jego prywatnej stronie internetowej czytamy, że projektuje i pisze niezależne gry i aplikacje mobilne na urządzenia z systemem iOS.
Do przesuniecia emotikony do góry wystarczy podnieść brwi, marszczenie brwi powoduje przesunięcie w dół, a deutralny wyraz twarzy służy do pozostawienie emotikony bez ruchu. Jeśli gracz podniesie brwi i nie przestanie, Emoji będzie cały czas przesuwało się do góry, a zmarszczenie brwi będzie przesuwało je cały czas w dół.
W grze nie ma poziomów, ale wraz z upływem czasu gra staje się coraz trudniejsza i pojawia się więcej przeszkód. Celem jest po prostu uzyskanie jak najwyższego wyniku, ale obecnie gracze mogą rywalizować tylko ze sobą. Gitter powiedział dla serwisu MacRumors, że planuje zaimplementować integrację z Apple Game Center oraz wprowadzenie tabeli wyników, aby wzmocnić grywalizację.
Przeczytaj także: W ten sposób Face ID w iPhonie X wyświetla twarz
Rainbrow to nowatorska koncepcja, ponieważ jest wczesnym przykładem gry wykorzystującej ARKit (framework systemu iOS 11), który może wykrywać pozycję, topologię i ekspresję twarzy użytkownika w czasie rzeczywistym za pomocą nowego systemu kamery TrueDepth w telefonie iPhone X.
Gitter powiedział, że wierzy, że istnieje duży potencjał w przyszłości dla aplikacji opartych na ruchach twarzy, szczególnie w tych, w których istotna jest poprawa dostępności dla osób niepełnosprawnych. Innym przykładem gry wykorzystującej kontrolę za pomocą twarzy, a konkretnie nosa jest Nose Zone, w której wskazywanie nosem powoduje niszczenie celów.
Po pierwszym uruchomieniu Rainbrow pojawia się monit o pozwolenie na dostęp do przedniej kamery. Podobnie jak w przypadku każdej innej aplikacji, to uprawnienie można później włączać i wyłączać w Ustawieniach → Prywatność → Aparat.
Polityka prywatności Rainbrow mówi, że dane dotyczące głębi twarzy z funkcji Face ID, wykorzystywanw są jedynie do celów związanych z rozgrywką. Są one przechowywane lokalnie na urządzeniu i tylko przez czas trwania gry. Czytamy także, że dane dotyczące głębokości nigdy nie są przechowywane zdalnie, nie są przekazywane osobom trzecim ani używane do celów innych niż w grze.
Rainbrow jest dostępna do pobrania za darmo w sklepie App Store i można w nią grać na iPhone’ie X. W przyszłości mogą pojawić się opcje zakupów w grze, aby odblokować nowe postacie Emoji, ale nie planuje wprowadzenia irytujących reklam.
źródło: MacRumors