Disney zakupił właśnie 21st Century Fox za 52,4 mld $

Czy jest coś, czego Disney jeszcze nie posiada? Firma kupiła 21st Century Fox, dzięki czemu będzie jeszcze większym gigantem rozrywki online i nie tylko…

The Walt Disney Company + 21st Century Fox

The Walt Disney Co. sformalizował dzisiaj umowę zakupu 21st Century Fox w ramach transakcji na akcje, której wartość szacuje się na 52,4 mld dolarów. Umowa obejmuje kluczowe aktywa, takie jak studio filmowe 20th Century Fox, kanały Fox i National Geographic, a także studia telewizyjne Foxa.

Wiele kultowych filmów wydostało się ze studia 21st Century Fox (20th Century Fox). Filmy takie jak Miracle on 34th Street, Titanic, Avatar, oryginalny film Star Wars i The Grapes of Wrath staną się teraz własnością Disneya. Jednak Fox News, kanał sportowy FS1 i sieć telewizyjna Fox są w posiadaniu Fox.

Obecny dyrektor generalny Disneya Robert Iger uważa, że ​​to przejęcie da możliwość połączenia wspaniałego dorobku Foxa z wielką historią Disneya. Iger wyjaśnił, że jednym z powodów, dla których Disney zainteresował się tym przejęciem, było poszerzenie swojej obecności międzynarodowej i dotarcie do konsumentów na nowe sposoby.


Chociaż duże przejęcia i fuzje często powodują niepewność w zarządzaniu, Disney ogłosił także, że Iger pozostanie pełniącym obowiązki CEO do 2021 roku. Niestety, dla niektórych pracowników 21th Century Fox i fanów ich filmów, Walt Disney Studios może wchłonąć część nowo nabytych pracowników po ostatecznym zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.
Istnieją spekulacje, że Disney może ostatecznie założyć własną platformę dostarczającą treści, aby konkurować z takimi dostawcami Netflix i telewizje kablowe. Nawet jeśli Disney nie chce założyć własnej platformy, po zakończeniu tej transakcji, będzie właścicielem 60% Hulu.

Chociaż Disney może nie aspirować do zostania następnym gigantem streamingu wideo, to z pewnością ma wystarczająco dużą bazę filmów i programów rozrywkowych, aby zawojować na tym rynku.

źródło: TechSpot

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Ostatnie wpisy od Łukasz Majchrzyk (wszystkie)