Kolejna generacja smartwatcha Apple Watch, która ma zostać wydana w tym roku, może mieć wbudowane LTE, dzięki czemu może działać bez iPhone’a.
Jak donosi serwis Business Insider, kolejny model smartwatcha firmy Apple może działać niezależnie od iPhone’a, dzięki wbudowanemu modułowi do łączności z siecią komórkową LTE. Oznaczałoby to, że właściciele inteligentnych zegarków Apple Watch mogliby łączyć się z internetem bez konieczności parowania ich z iPhone’ami.
Jeszcze całkiem niedawno wieszczono, że smartwatche są kolejnym typem urządzeń, które zastąpią miejsca smartfonów. Jednak popyt na tego typu urządzenia zaczął spadać, ponieważ konsumenci przyzwyczajeni są do większych możliwości technologicznych jakie daje im smartfon. Dzięki niezależności Apple Watch może sprzedawać się znacznie lepiej niż dotychczasowe modele.
Ponieważ smartwatche zyskują nowe funkcjonalność i możliwości, takie jak np zgodność z LTE, konsumenci i programiści mogliby znaleźć wiekszą wartość dla zastosowań tego jakże osobistego urządzenia.
- Jeśli smartwatch firmy Apple będzie działał niezależnie w technologii LTE, może być kupowany przez osoby, które nie posiadają iPhone’a – obecnie, do prawidłowego działania urządzenia niezbędne jest sparowanie go z iPhone’em. Niewątpliwą wadą Apple Watcha jest właśnie to, że większość jego funkcji uzależnionych jest od iPhone’a, który noszony jest już i tak prze swoich właścicieli w kieszeniach… Zerwanie tego uzależnienia dwóch urządzeń mogłoby w efekcie zwiększyć atrakcyjność zegarka i zwiększyć jego udział na rynku. Według badania przeprowadzonego przez firmę Fluent, około 38% właścicieli Apple Watcha uważa, że niezależne działanie i łączność LTE będzie kluczową cechą kolejnej iteracji urządzenia, zgodnie z badaniami prowadzonymi przez firmę Fluent.
- Programiści mogliby chętniej tworzyć więcej aplikacji na Apple Watcha. Teraz, znacznie mniej programistów tworzy aplikacje na urządzenia wearables, głównie z powodu generowania znacznie mniejszych przychodów w tym segmencie. Jeśli łączność LTE miałaby przyczynić się do większej sprzedaży, to może to być zachęta dla wiekszej aktywności programistów aplikacji, aby dotrzeć do kolejnej grupy użytkowników.
Apple Watch należy do grupy urządzeń, które tworzą część ekosystemu Apple’a. Stworzenie nowego modelu smartwatcha z autonomicznymi możliwościami może pomóc firmie w rozszerzeniu swoich produktów na wiekszą grupę klientów. Jeśli komuś spodoba się korzystanie z zegarka Apple’a, na pewno będzie chciał mieć iPhone’a, iPada a później maca :)
Przeczytaj także: Rynek urządzeń wearables w 2015 roku
Kwartalna sprzedaż urządzeń typu wearables (naręcznych, w tym smartwatchów) na świecie od 4Q 2014 do 1Q 2017 roku (wg producenta, w milionach):
Sprzedaż wearables na świecie w 1 kwartale 2017 r:
- Apple: 3,6 mln
- Xiaomi: 3,6 mln
- Fitbit: 3 mln
- Samsung: 1,4 mln
- Garmin: 1,1 mln
- inni: 11,9 mln
źródło: BusinessInsider – The next Apple Watch may not need an iPhone