Konto w Alior Banku otworzysz podczas rozmowy wideo

Alior Bank jest pierwszym bankiem w Polsce, który wprowadził wideoweryfikację w procesie otwierania rachunków osobistych.

Umowa o konto bankowe za pośrednictwem wideorozmowy

Klienci, którzy składają wniosek o założenie konta osobistego w Alior Banku mogą skorzystać już ze zdalnej weryfikacji podczas internetowej rozmowy wideo z konsultantem. To pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej bankowości, które zostało wdrożone dla wszystkich potencjalnych klientów. Wideoweryfikacja pozwala założyć konto nawet w 10 minut, bez wychodzenia z domu i podpisywania dokumentów u kuriera.

Rozmowa wideo jest kolejnym innowacyjnym sposobem na weryfikację tożsamości, dzięki czemu kontakt odbywa się całkowicie zdalnie, trwa kilka minut i co najważniejsze jest bezpieczne.

Jak założyć konto bankowe w procesie wideoweryfikacji?

Klienci mogą skorzystać z tej metody składając wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku: Konto Wyższej Jakości, Konto Rozsądne, Konto Internetowe, a także kartę płatnicza do rachunku. Już wkrótce bank udostępni także wideoweryfikację w procesie zakładania rachunku w Kantorze Walutowym.

Na wniosku o konto należy w pierwszym kroku wybrać opcję Umowa Video.

Wniosek o konto - proces wideoweryfikacji
Wniosek o konto – proces wideoweryfikacji (krok 1.)

Przed połączeniem z konsultantem upewnij się, że:

  • masz włączoną kamerę oraz sprawny mikrofon,
  • łączysz się z przeglądarki Mozilla Firefox lub Google Chrome (zalecane) – Sprawdź instrukcję,
  • przebywasz w dobrze oświetlonym miejscu,
  • przebywasz w miejscu, które zapewnia poufność rozmowy.
  • bank zweryfikuje dostępność kamery.
Wniosek o konto - Umowa wideoweryfikacja
Wniosek o konto – Umowa w procesie wideoweryfikacji (krok 2.)

W następnym kroku, po zatwierdzeniu odpowiednich zgód, konsultant poprosi Cię o pokazanie dowodu osobistego do kamery (awersu i rewersu) – obraz dowodu zostanie zapisany, a konsultant uzupełni za Ciebie wniosek.

Wniosek o konto - Umowa w procesie wideoweryfikacji
Wniosek o konto – Umowa w procesie wideoweryfikacji (krok 3.)

Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku.

Jak działa wideoweryfikacja w Alior Banku?

Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z wykonanego zdjęcia dowodu osobistego. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na jego numer telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta.

Przeczytaj także: „Cyfrowy buntownik” – Alior Bank zapowiedział strategię do 2020 r.

Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika” – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. – Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Marcin Kobus.

O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem. Otrzymuje informację pocztą elektroniczną na adres podany we wniosku. Jeśli decyzja jest pozytywna, to wraz z potwierdzeniem założenia rachunku w wiadomości e-mail przesyłane są również wszystkie niezbędne dokumenty z instrukcjami, jak korzystać z nowo otwartego konta. Dodatkowo proces wideoweryfikacji obejmuje możliwość złożenia deklaracji podatkowej FATCA.

Aby otworzyć rachunek przy pomocy wideoweryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 p oraz mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w najnowsze wersje przeglądarek Chrome lub Mozilla Firefox. Wnioski składane w kanale wideo obsługuje Wirtualny Oddział, z którego klienci mogą korzystać codziennie od godziny 8.00 do 22.00.

źródło: informacja prasowa