Alior Bank jest pierwszym bankiem w Polsce, który wprowadził wideoweryfikację w procesie otwierania rachunków osobistych.
Klienci, którzy składają wniosek o założenie konta osobistego w Alior Banku mogą skorzystać już ze zdalnej weryfikacji podczas internetowej rozmowy wideo z konsultantem. To pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej bankowości, które zostało wdrożone dla wszystkich potencjalnych klientów. Wideoweryfikacja pozwala założyć konto nawet w 10 minut, bez wychodzenia z domu i podpisywania dokumentów u kuriera.
Rozmowa wideo jest kolejnym innowacyjnym sposobem na weryfikację tożsamości, dzięki czemu kontakt odbywa się całkowicie zdalnie, trwa kilka minut i co najważniejsze jest bezpieczne.
Jak założyć konto bankowe w procesie wideoweryfikacji?
Klienci mogą skorzystać z tej metody składając wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku: Konto Wyższej Jakości, Konto Rozsądne, Konto Internetowe, a także kartę płatnicza do rachunku. Już wkrótce bank udostępni także wideoweryfikację w procesie zakładania rachunku w Kantorze Walutowym.
Na wniosku o konto należy w pierwszym kroku wybrać opcję Umowa Video.
Przed połączeniem z konsultantem upewnij się, że:
- masz włączoną kamerę oraz sprawny mikrofon,
- łączysz się z przeglądarki Mozilla Firefox lub Google Chrome (zalecane) – Sprawdź instrukcję,
- przebywasz w dobrze oświetlonym miejscu,
- przebywasz w miejscu, które zapewnia poufność rozmowy.
- bank zweryfikuje dostępność kamery.
W następnym kroku, po zatwierdzeniu odpowiednich zgód, konsultant poprosi Cię o pokazanie dowodu osobistego do kamery (awersu i rewersu) – obraz dowodu zostanie zapisany, a konsultant uzupełni za Ciebie wniosek.
Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku.
Jak działa wideoweryfikacja w Alior Banku?
Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z wykonanego zdjęcia dowodu osobistego. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na jego numer telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta.
Przeczytaj także: „Cyfrowy buntownik” – Alior Bank zapowiedział strategię do 2020 r.
– Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika” – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. – Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Marcin Kobus.
O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem. Otrzymuje informację pocztą elektroniczną na adres podany we wniosku. Jeśli decyzja jest pozytywna, to wraz z potwierdzeniem założenia rachunku w wiadomości e-mail przesyłane są również wszystkie niezbędne dokumenty z instrukcjami, jak korzystać z nowo otwartego konta. Dodatkowo proces wideoweryfikacji obejmuje możliwość złożenia deklaracji podatkowej FATCA.
Aby otworzyć rachunek przy pomocy wideoweryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 p oraz mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w najnowsze wersje przeglądarek Chrome lub Mozilla Firefox. Wnioski składane w kanale wideo obsługuje Wirtualny Oddział, z którego klienci mogą korzystać codziennie od godziny 8.00 do 22.00.
źródło: informacja prasowa