Australijski oddział firmy McDonald’s próbuje nowych sposobów rekrutowania młodych pracowników przez aplikację mobilną Snapchat.
Snapy są ograniczone do 10 sekund, a sam Snapchat jest bardziej kojarzony z lekkimi i kontrowersyjnymi treściami niż profesjonalnym rozwojem zawodowym, dlatego użycie tej platformy do rekrutacji pracowników wydaje się bez sensu. Ale może ma to sens w przypadku, gdy robi to firma zatrudniająca wielu młodych ludzi?
Australijski McDonald’s próbuje wprowadzić nowy sposób rekrutacji do swoich restauracji przy pomocy mediów społecznościowych uruchamiając w tym tygodniu „Snaplications”, umożliwiając młodym ludziom ubieganie się o pracę poprzez Snapchata. Chętni mogą dołączyć do zespołu Macca jeśli zaskoczą rekruterów.
Korzystając z filtrów sponsorowanych, użytkownicy mogą zrobić sobie zdjęcie lub wideo w charakterystycznym stroju pracownika z McDonalda i następnie wytłumaczyć w 10-sekundowym snapie, dlaczego należy rozważyć ich kandydaturę? Tak przygotowane snapowe CV należy wysłać na konto @MACCAS, aby otrzymać link do witryny firmy w celu ukończenia procesu składania aplikacji.
Przeczytaj także: Jak włączyć animowane filtry w aplikacji Snapchat?
Na pierwszym zdjęciu poniżej przedstawiono instrukcję polegającą na zeskanowaniu snapkodu, ale w rzeczywistości rozpoczynając tę kampanię, sponsorowany filtr został udostępniony wszystkim australijskim użytkownikom aplikacji.
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy jakaś wykorzystała Snapchata do składania podań o pracę, ale mimo wszystko jest to ciekawa inicjatywa. Jest to niewątpliwie kolejny przykład na to jak duże możliwości mają media społecznościowe i z pozoru rozrywkowe aplikacje mobilne.
Dla firmy McDonalds, zatrudniającej około 106 000 Australijczyków, z których większość jest w wieku poniżej 18 lat, zdolność dotarcia do grupy docelowej przez Snapchata stanowi doskonałą okazję. Tym bardziej, że Snapchat niedawno ogłosił, że w Australii ma ponad 4 miliony aktywnych użytkowników.
– Jesteśmy największym pracodawcą dla młodzieży w tym kraju, więc staramy się szukać nowych i innowacyjnych sposobów rekrutowania pracowników do naszych zespołów – powiedział Shaun Ruming z firmy McDonald’s w Australii.
Chociaż tego rodzaju procesy rekrutacyjne nie sprawdziłyby się dla każdej organizacji, ciekawe jest to jak duże marki, szukają bardziej innowacyjnych sposobów korzystania z platform społecznych, aby dotrzeć do różnych odbiorców – zarówno klientów jak i potencjalnych pracowników.
Przykład akcji rekrutacyjnej sieci restauracji McDonald’s uzmysławia nam, że nawet jeśli używamy aplikacji społecznościowych tylko, aby dotrzeć klientów, warto zastanowić się, w jaki sposób wykorzystać każdą z tych platform w bardziej ukierunkowany sposób, aby osiągnąć określone cele.
Media społecznościowe to miejsce, w którym coraz więcej osób spędza czas. Chociaż Snapchat nie zawsze wydaje się oczywistym medium do promocji marki, może okazać się, że doskonale nadaje się do wykorzystania jego funkcji w innych celach biznesowych firmy? Na przykład jak zarabiać w aplikacji Snapchat?
źródło: SocialMediaToday – Job Applications via Snapchat? McDonald’s Tries Out New Initiative via News.com.au – McDonald’s launches Snapchat job applications