Jak zarabiać w aplikacji Snapchat?

Sprawdź, w jaki sposób wykorzystać aplikację mobilną Snapchat do zarabiania pieniędzy.

Jak zarabiać w aplikacji mobilnej Snapchat?

Snapchat jest jedną z popularniejszych form komunikacji społecznościowej, która wyceniana jest obecnie na 16 mld dolarów. W tym artykule dowiesz się dokładnie czym jest Snapchat, jak działa i jak można go użyć, aby zarabiać na nim pieniądze.

Czy jest Snapchat i jak działa?

Po pierwsze pobierz za darmo aplikację mobilną na swojego smartfona z Androidem lub iOS-em:

Snapy można wysyłać i przeglądać tylko na telefonie – nie użyjesz tabletu lub komputera do tej formy komunikacji!

Snapchat nie jest już tylko aplikacją do wysyłania roznegliżowanych snapów.

Aplikacja mobilna Snapchat została wydana w 2011 roku, w tym samym czasie gdy pojawiała się cała masa aplikacji do wymiany wiadomości, takie jak WhatsAp, Tango i wiele innych zpomnianych appek, w które ich twórcy pokładali wielkie nadzieje na sukces.

Snapchat umożliwia wysyłanie zdjęć i krótkich filmów do listy znajomych lub obserwatorów, podobnie jak milion innych aplikacji. To co odróżnia Snapchata od konkurencji, to że wysłana wiadomość multimedialna znika po obejrzeniu przez odbiorcę. Wiadomość wysłana przy pomocy aplikacji, tak zwany snap, (tak jak w przypadku Twittera – tweet), znika po maksymalnie 10 sekundach od otworzenia. Taki poziom zaangażowania nie wystepuje nigdzie indziej w social mediach. Jeśli nie poświęcisz uwagi na obejrzenie snapa, zniknie bezpowrotnie, tak jakby nigdy nie istniał. Są tacy, którzy robią screenshoty, jednak nadawca zostanie o tym poinformowany i możliwe, że w przyszłości nie wyśle do Ciebie „ulotnego” snapa.

W 2014 roku, CEO firmy Evan Spiegel publicznie powiedział, że codziennie użytkownicy wymieniają się około 500 milionami wiadomości na Snapchacie. Obecnie szacuje się, że aplikacja ma 100-200 mln użytkowników miesięcznie.  każdego dnia w sierpniu 2014 roku Snapchat jest obecnie uważa się, że między 100-200 mln użytkowników miesięcznie.

W styczniu 2014 roku wprowadzono nową funkcję Discover, która umożliwia firmom komercyjnym, takim jak McDonald, CNN, Comedy Central, MTV czy Coca-Cola wysyłać tzw. historie – profesjonalnie stworzone treści wideo do subskrybentów. Niedawno została udostępniona nowa funkcja Live (na żywo), która umożliwia wysyłanie snapów do użytkowników z określonego miasta, miejsca lub grupy docelowej. Może to prowadzić do ogromnej liczby wyświetleń, jesli tylko stworzymy odpowiednio interesujący content i będziemy mieli szczęście, że dotrzemy do odpowiedniej grupy. Użytkownik Martin Ferris odnotował ponad 23 milionów odsłon, podczas wysłania Oktoberfest Stories na żywo:Tweet @martinferris36 #Oktoberfest

Jestem przekonany, że Ty również możesz zaprezentować swoje produkty lub usługi ponad 23 mln ludzi. Teraz pewnie myślicie: bardzo ładnie to wszystko brzmi, ale jak zacząć, żeby zacząć zarabiac na Snapchacie?

Zobacz także: Snapchat 6.0 z funkcją „Snapchat Stories”

Krok 1. Zbierz bazę odbiorców!

Pierwszym krokiem do zarabiania pieniędzy w aplikacji Snapchat jest zbudowanie publiczności/ odbiorców naszych snapów.

Po zarejestrowaniu się, Snapchat zapyta Cię, czy chcesz kogoś automatycznie dodać ze swojej listy kontaktów w telefonie, kto posiada konto na Snapchacie. Śmiało dodaj każdego, kto ma konto, później możesz zawsze usunąć dowolnego użytkownika. Powodem, dla którego możesz chcieć dodać każdego jest to, że z dużym prawdopodobieństwem 75% z nich przyjmie Twoje zaproszenie. W ten sposób stają się Twoim potencjalnym klientem. To stara zasada wzajemności, która sprawdza się w każdej sytuacji. Większe jest prawdopodobieństwo, że ktoś doda Cię do odbiorców, jeśli Ty pierwszy go dodasz.

W przeciwieństwie do Twittera lub Facebooka, gdzie liczba znajomych/obserwujących jest ograniczona, na Snapchacie możesz bezkarnie dodawac dowolną liczbę ludzi.

Po dodaniu kontaktów, nadszedł czas, aby rozpocząć tworzenie treści, a to właśnie od contentu będzie zależało, czy przyciągniesz odpowiednią liczbę zwolenników.

Dodawanie znajomych na Snapchacie za pomocą kodu Snapcode
Dodawanie znajomych na Snapchacie za pomocą kodu Snapcode

Krok 2. Tworzenie wyjątkowych treści

Najważniejsze rzeczy dotyczące tworzenia treści w aplikacji Snapchat:

  • Bądź konsekwentny. Najpopularniejsi snapchatterzy (tzw. Snapchatters) wrzucają snapy kilka razy dziennie, każdego dnia. Gwiazdy Snapchata nie odpoczywają, zawsze coś wrzucają – a trwa to tylko chwilę. Publiczność musi się przyzwyczaić, że codziennie dostanie coś ciekawego do Ciebie.
  • Mieszanka treści niszowych z osobistym marketingiem. Snapchat pozwala na połączenie dwóch oddzielnych, ale równie ważnych koncepcji marketingowych. Po pierwsze, pozwala na tworzenie treści niszowych dla Twojego produktu lub usługi. Oznacza to, że można używać Snapchat do tworzenia krótkich filmów demonstracyjnych z krótkimi komentarzami. Ale również pozwala, na pokazanie potencjalnym klientom swojego życia osobistego: psa, kota, przyjaciół, itp. Dzięki temu odbiorcy czują, że poznają Cię od inej strony – lubią podglądać życie prywatne. Pamiętaj, że media społecznościowe nie sprzedają mediów! Snapchat jest znacznie bardziej osobisty niż inne aplikacje społecznościowe, ponieważ mówimy bezpośrednio do potencjalnych klientów – do każdego z osobna.
  • Korzystaj z tego co działa. Z obserwacji wynika, że istnieją przynajmniej dwa tematy, które działają na Snapchacie i zwiększają zaangażowanie. Są to: zwierzęta i atrakcyjne kobiety. Ponadto oba tematy, snapy atrakcyjnych kobiet lub zwierząt są tematami przewodnimi takich stron jak BuzzFeed, a to oczywiście napędza jeszcze większą liczbę odbiorców – czyli zaangażowania

Załóżmy, że dodałeś odpowiednią liczbę kontaktów i produkujesz snapy konsekwentnie, ale wciąż masz tylko kilkuset lub mniej obserwatorów. Co dalej? Po pierwsze, nie martw się. Ogromne zaangażowanie na Snapchacie sprawia, że wystarczy 4000 followersów na Snapchacie, aby osiągnąć taki efekt jak na Instagramie przy 100 tys. obserwujących.

Screen z aplikacji Snapchat Screen z aplikacji Snapchat

3 sposoby, na zdobycie większej liczby obserwatorów na Snapchacie

  1. Zamieszczaj wszędzie swój snapcode. Snapcode pozwala na szybkie dodanie do listy w aplikacji Snapchat (zobacz także: Snapcode może być cool) – wystarczy zrobić zdjęcie kodu przez aplikację. Jest to zdecydowanie najprostszy i najbardziej przyjemny sposób, aby dodać ludzi na Snapchacie. Dodawaj snapcode’y na wszystkich swoich profilach i stronach – możesz użyć go jako swoje zdjęcie profilowe!
  2. Nawiąż kontakt z innymi snapchattersami. Zaproś do współpracy popularnych snapchatterów. Może to być zdjęcie lub wideo, na którym popularny snapchatter zachęca do śledzenia Twojego kanału. Możesz dawać rabat na swoje produkty lub inne przywileje dla każdego, kto zacznie Cię obserwować – o tym powinien wspomnieć popularny snapchatter na swoim kanale. Jeśli masz już publiczność złożoną z ponad 1000 zwolenników, możesz zacząć prowadzić zmasowane i przemyślane działania. Nie zpomnij odblokowanie shoutboxu – pozwól na pisanie w shoutboxie – czacie tekstowym w aplikacji.
  3. Na żywo. Jak dotąd, najbardziej skutecznym sposobem, na szybkie uzyskanie dużej liczby obserwujących jest skorzystanie z funkcji Live podczas wyjątkowego wydarzenia (o czym wspomniałem wczesniej, podając przykład Martina Ferrisa). Snapchat strzeże swoich algorytmów, które decydują o wybraniu historii i zdjęć na żywo. Ale to o czym warto pamiętać, żeby mieć większą szansę na wyróżnienie, to:
    • najważniejszą rzeczą jest to, żeby mieć w Snapchacie zawsze włączone usługi geolokalizacyjne – tylko wtedy zobaczysz zarówno opcję dodania historii na żywo i swoich historii;
    • drugą rzeczą, jest zwrócenie uwagi kto „nadaje” w Twojej okolicy – na przykład grupa R&B The Weeknd stała się bardzo aktywna na Snapchacie podczas ostatniego koncertu w rodzinnym Toronto. Pomimo, że nie ma gwarancji, że będziesz miał możliwość udostepniania historii, nie przestawaj wysyłac snapów. Jeden z użytkowników wysłał ponad 42 różnych snapów zanim został dodany do historii na żywo. jednym słowem, trzeb a znaleźć się w odpowiednim miejscu i czasie, żeby zwiększyć swoje szanse na nadawanie na żywo do różnych osób w pobliżu.
Snapchat Stories - funkcje Discover i Na żywo
Snapchat Stories – funkcje Discover i Na żywo

Do tej pory powinieneś mieć przyzwoitą grupe odbiorców i nie poprzestawać na ciągłym poszerzaniu tej liczby. Nadszedł czas, aby zamienić snapy na realne pieniądze.

Krok 3. Zacznij zarabiać w aplikacji Snapchat

Oto 3 sposoby, na zarabianie w aplikacji Snapchat:

  1. Oferta wygasające zniżki. Niedobór lub strach przed brakiem czegoś, co jest limitowane jest jedną z najsilniejszych motywacji w podejmowaniu decyzji zakupowych. Można wykorzystać ten strach, oferując snapowe zniżki, które znikną po 10 sekundach od obejrzenia przez potencjalnego klienta. Najprostszym sposobem jest przygotowanie specjalnej strony promocyjnej (landing page np. example.com/snapchat) a następnie wyślij snapy, w których podajesz kod lub wskazówkę jak uzyskac rabat. Ważne jest, aby na wysłanym przez Snapchata wideo napisać adres URL strony promocyjnej (najlepiej w formie ikony tekstowej na górze ekranu). Można powiedziec swoim klientom, że kod wygaśnie za godzinę – to istotne, aby zachęcić do natychmiastowego przejścia na stronę i wpisanie kodu rabatowego.
  2. Sprzedawaj za Snapcash. Snapcash, to joint venture z PayPal – ta forma wymiany gotówki powinna być stosowana jedynie do wysyłania pieniędzy do znajomych, ale może być również używany do sprzedaży małych ilości towarów. Jest to szczególnie przydatne, jeśli masz jakiś fizyczny produkt.
  3. Promuj produkty. Ostatnim sposobem na zarabianie pieniędzy na Snapchacie jest stosowanie marketingu afiliacyjnego. Posiadając publiczność, która Ci ufa, możesz zacząć polecać produkty innych firm, zachęcając do ich wypróbowania. Istnieją przykłady, że popularne osoby showbiznesu użyły jakiegoś produktu i pokazały to na Snapchacie, a drugiego dnia brakowało go już w sklepie!

Podsumowanie

Snapchat jest przyszłością marketingu, ponieważ ponad połowa jego użytkowników mieści się w zakresie 13-24 lata – czyli najbardziej pożądana grupa dla marketerów i sprzedawców. Warto wykorzystać to narzędzie i spróbować zrobić coś wyjątkowego, zanim wszystkie marki zaczną go wykorzystywac do masowej promocji.

Teraz masz już wszystkie niezbędne narzędzia, aby zacząć zarabiać na Snapchacie. Daj nam znać, jeśli zrobiłeś wyjątkową akcję sprzedażową na Snapchacie. Opiszemy ją i pomożemy Ci zdobyć jeszcze więcej obserwatorów!

źródło: Semruch Blog (Jon Lee) – Make money with Snapchat: The Ultimate Guide