Sprawdź, które serwisy streamingu wideo (VOD) są najczęściej oglądane przez polskich internautów – statystyki za grudzień 2016 r.
Według najnowszych danych Gemiusa i PBI w grudniu zeszłego roku Polacy najcześciej oglądali filmy w internecie w serwisach: cda.pl, vod.pl i player.pl. Poniżej znajdziesz szczegółowe statystyki na temat tego, jak w ostatnim miesiącu 2016 roku wyglądał ruch na stronach VOD w Polsce.
TOP 5 serwisów Video On Demand (VOD) w Polsce (grudzień 2016 r.)
W grudniu ubiegłego roku na niezagrożonej pierwszej pozycji znalazł się serwis cda.pl/video z unikalną widownią 7,5 mln użytkowników na wszystkich platformach. Serwis znajdował się na 1. miejscu każdego dnia grudnia – najwięcej internautów odwiedziła ten serwis 26 grudnia: 1,2 mln (4,6%). Drugie miejsce przez niemal cały grudzień zajmował VOD.pl, z najlepszym wynikiem 28 grudnia: 646 tys. (2,4%).
Na pozostałych pozycjach w TOP 5 zmieniały się: player.pl, tvp.pl – serwisy VoD, kinoman.tv i ipla (strona internetowa i aplikacja). Co ciekawe wśród 5 najchętniej odwiedzanych serwisów VOD w Polsce za grudzień, ani razu nie pojawił się zdobywający u nas popularność serwis Netflix.
Sprawdź także: TOP 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce 2016
Liczba użytkowników serwisów z wideo na żądanie oraz dane na temat zasięgu (w nawiasach):
serwis VOD | wszystkie platformy | komputery | urządzenia mobilne |
---|---|---|---|
cda.pl | 7,5 mln (27,3%) | 5,8 mln (21,2%) | 2,8 mln (10,1%) |
vod.pl | 4,1 mln (14,9%) | 3,4 mln (12,4%) | 1,2 mln (4,4%) |
player.pl (TVN) | 2,9 mln (10,7%) | 2,4 mln (8,6%) | 0,7 mln (2,6%) |
Serwisy VOD (TVP) | 2,5 mln (8,9%) | 1,7 mln (6,2%) | 1 mln (3,7%) |
ipla | 2,3 mln (8,4%) | 1,8 mln (6,7%) | 0,6 mln (2,1%) |
Popularność serwisów VOD w ciągu miesiąca (grudzień 2016 r.)
Najmniej internautów odwiedzało serwisy VOD w Wigilię – tylko 5,3 proc. użytkowników polskiego internetu – był to dzień, gdy serwisy z filmami online odwiedziło tylko 1,4 mln użytkowników, którzy stanowili 5,3 proc. polskich internautów. Był to wyraźny spadek w porównaniu ze średnim zasięgiem serwisów VOD w tym miesiącu, który wynosił 7,8 proc. każdego dnia. Pierwszego dnia świąt liczba użytkowników serwisów z filmami na żądanie wzrosła, osiągając poziom 7,9 proc., a drugiego dnia świąt 9,4 proc.
Trend wzrostowy utrzymywał się przez ostatnie dni roku, największa liczba użytkowników przypadła na 28 grudnia (10,7%) – czyli dwa razy więcej niż w Wigilię. Miesiąc zakończył się dużym spadkiem liczby odwiedzających w sylwestra. Ostatniego dnia roku serwisy VOD odwiedziło 1,8 mln internautów (6,9%). Był to jeden z sześciu dni grudnia, kiedy liczba odwiedzających strony internetowe z wideo online była najniższa.
źródło: Gemius/PBI – VoD: ulubione serwisy Polaków