Oto ranking dwudziestu najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce według grudniowego badania internetowego Gemius/PBI z 2016 roku.
W grudniowych danych z badania Gemius/PBI po raz pierwszy pojawiły się miesięczne statystyki korzystania z aplikacji mobilnych przez Polaków. W badaniu uwzględniono aplikacje mobilne, z których korzystają polscy użytkownicy urządzeń mobilnych z systemami Android oraz iOS – wyniki dotyczą aplikacji, które mają wpięte w swój kod źródłowy skrypty badawcze Gemiusa. Dzięki tym danym możemy poznać liczbę oraz zasięgi użytkowników a w przypadku aplikacji audytowanych także liczbę odsłon i spędzany w nich czas.
Liczba internautów, którzy korzystają wyłącznie z aplikacji mobilnych w Polsce (bez odwiedzania mobilnych stron internetowych wynosi obecnie 1,7 mln użytkowników.
Dzięki nowemu badaniu Gemius/PBI mamy wreszcie wgląd, jak wygląda cały ruch w polskim internecie: statystyki aplikacji mobilnych, stron WWW wraz z ich mobilnymi wersjami. Dane z największego badania polskiego internetu mogą posłużyć reklamodawcom do planowania kampanii reklamowych, a wydawcom do wyceny ich powierzchni reklamowych.
Liczba internautów w Polsce w grudniu 2016 r. wyniosła w sumie 27,5 mln, z czego:
- na platformie PC (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,5 mln,
- na platformie mobile (smartfony i tablety) 20,9 mln.
20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a w Polsce (grudzień 2016 r.)
W pierwszej dziesiątce najczęściej używanych aplikacji mobilnych przez Polaków znalazło się aż 5 aplikacji firmy Google. Co ciekawe, to nie Facebook jest najpopularniejszą aplikacją aplikacją, ale to aplikacja Messenger znalazła się przed najpopularniejszą apką na świecie.
Zobacz także: Najpopularniejsze aplikacje mobilne w 2016 roku (USA)
Z mobilnej aplikacji do wyszukiwania Google’a, korzystało aż 14,5 mln internautów – to najlepszy wynik odpowiadający połowie wszystkich polskich internautów. Dzięki takiej popularności aplikacja jest niekwestionowanym zwycięzcą w rankingu Gemiusa/PBI. Aplikacja mobilna YouTube’a, znalazła się na drugim miejscu z liczbą 13,2 mln użytkowników.
Messenger Facebooka jest niewątpliwie najpopularniejszym komunikatorem mobilnym w Polsce o czym świadczy liczba 11 mln użytkowników i 3. miejsce w zestawieniu. Aplikacja portalu społecznościowego Facebook cieszy się o 1,5 mln mniejszą popularnością, co spowodowane jest tym, że serwis można przeglądać także za pomocą mobilnej przeglądarki internetowej, która nie wykorzystuje aż tylu zasobów i baterii co appka.
Kolejne miejsca w grudniowym rankingu TOP 20 aplikacji mobilnych w Polsce przypadły kolejno aplikacjom: Gmail (6.), Dysk Google (7.) i Google+ (8.), OLX.pl (9.) oraz WhatsApp Messenger (10.). Szczególnie interesująca jest pozycja Vlingo (14. miejsce z zasięgiem 9%), bowiem sam nie korzystam z tej aplikacji i nie znam nikogo kto by z niej korzystał? Okazuje się, że w grudniu ubiegłego roku korzystało z niego około 4,5 mln internautów.Warto podkreślić, że OLX.pl to jedyna rodzima aplikacja, która znalazła się w pierwszej dziesiątce.
Inne polskie aplikacje mobilne, które znalazły się w zestawieniu to jedynie Allegro (11.) z 2,3 mln użytkowników. Warto dodać, że Instagram i Snapchat pojawiły się w rankingu, ale zajęły dopiero odpowiednio 11. i 15. miejsce z zasięgami mniejszymi niż 9%.
Oto pełna lista 20 aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a Polsce (dane za grudzień 2016):
Oto pełna lista 20 aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a Polsce (dane za grudzień 2016):
miejsce | nazwa aplikacji | liczba internautów | zasięg |
---|---|---|---|
1. | Google (wyszukiwarka) | 14 451 906 | 52,5% |
2. | YouTube | 13 227 929 | 48,0% |
3. | Messenger | 10 972 829 | 39,5% |
4. | 9 404 536 | 34,2% | |
5. | Mapy Google | 9 310 582 | 33,8% |
6. | Gmail | 7 663 938 | 27,8% |
7. | Dysk Google | 7 220 181 | 26,2% |
8. | Google+ | 4 447 187 | 16,2% |
9. | OLX.pl | 3 939 224 | 14,3% |
10. | WhatsApp Messenger | 3 530 869 | 12,8% |
11. | Allegro | 3 099 179 | 11,3% |
12. | Gry Google Play | 2 711 641 | 9,9% |
13. | Zdjęcia Google | 2 708 951 | 9,8% |
14. | Vlingo | 2 470 357 | 9,0% |
15. | 2 298 538 | 8,4% | |
16. | Skype | 2 282 000 | 8,3% |
17. | Hangouts | 1 714 913 | 6,2% |
18. | Muzyka Google Play | 1 630 140 | 5,9% |
19. | Snapchat | 1 522 111 | 5,5% |
20. | Tłumacz Google | 1 306 093 | 4,7% |
20 najpopularniejszych internetowych stron mobilnych w Polsce (grudzień 2016)
Liczby internautów na poszczególnych platformach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.
Największy zasięg w Polsce na mobile ma strona Google.pl (61,5%), na drugim miejscu znalazł się Facebook z zasięgiem 48,2%, następnie międzynarodowa strona wyszukiwarki Google.com (39%). Dopiero na 4. i 5. miejscu znalazły się polskie mobilne serwisy internetowe Onet (38,4%) oraz Allegro (34,2%).
miejsce | strona mobilna | liczba internautów | odsłony | zasięg |
---|---|---|---|---|
1. | google.pl | 16 942 476 | 2 643 571 364 | 61,5% |
2. | facebook.com | 13 274 145 | 3 537 730 754 | 48,2% |
3. | google.com | 10 733 889 | 311 868 861 | 39% |
4. | onet.pl | 10 563 538 | 662 676 396 | 38,4% |
5. | allegro.pl | 9 429 282 | 450 703 399 | 34,2% |
6. | wikipedia.org | 8 893 066 | 110 118 824 | 32,3% |
7. | wp.pl | 7 902 879 | 519 098 029 | 28,7% |
8. | interia.pl | 6 341 066 | 230 616 119 | 23,0% |
9. | olx.pl | 6 286 362 | 140 032 160 | 22,8% |
10. | youtube.com | 5 917 924 | 192 513 043 | 21,5% |
11. | gazeta.pl | 5 746 898 | 117 194 035 | 20,9% |
12. | blogspot.com | 5 729 179 | 40 771 941 | 20,8% |
13. | ceneo.pl | 5 609 589 | 57 037 312 | 20,4% |
14. | orange.pl | 5 008 414 | 65 301 596 | 18,2% |
15. | poradnikzrowie.pl | 4 297 416 | 14 753 037 | 15,6% |
16. | tvn24.pl | 4 005 964 | 62 467 449 | 14,6% |
17. | filmweb.pl | 3 804 011 | 46 599 028 | 23,8% |
18. | polki.pl | 3 693 283 | 12 215 450 | 13,4% |
19. | play.pl | 3 369 430 | 66 934 523 | 12,2% |
20. | wyborcza.pl | 3 327 658 | 23 546 698 | 12,1% |
TOP 20 najpopularniejszych serwisów internetowych – wszystkie platformy PC+mobile+tablet (grudzień 2016)
Sprawdź również:
- Ranking aplikacji mobilnych na Androida (listopad 2016)
- Ranking stron i aplikacji mobilnych w Polsce (sierpień 2016)
źródło: Gemius – Wyniki badania Gemius/PBI za grudzień 2016
Polskie Badania Internetu (PBI) – organizacja utrzymująca rzetelne standardy badań polskiego internetu. Istnieje od 2000 roku, jej udziałowcami są najwięksi wydawcy internetowi w Polsce: Agora SA, Allegro, Cyfrowy Polsat, Grupa Onet, Grupa ZPR Media, Interia.pl, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer, WP.pl. PBI wyróżnia ekspercka wiedza w zakresie badań internetu i pomiaru sieci w Polsce. Sztandarowym projektem PBI jest pomiar widowni internetowej na polskim rynku. PBI realizuje również badania marketingowe: ad-hoc i syndykatowe. W trosce o wysokie standardy prowadzenia przedsięwzięć badawczych, spółka kieruje się wytycznymi kodeksu Europejskiego Stowarzyszenia Badania Rynku i Opinii ESOMAR. PBI angażuje się również w działania European Media Research Organisation (EMRO) oraz I-COM a w Polsce – Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Więcej: www.pbi.org.pl
Gemius to polska firma, która doradza przedsiębiorcom, jak wykorzystywać internet w biznesie. Od 15 lat bada internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób unikalny socjodemograficzny profil e-konsumentów. Mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Gemius działa w 37 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a w 17 z nich posiada oddziały. Jego klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej: www.gemius.pl.
OLX, rodzima aplikacja? Hmm…
co to jest Vlingo, można prosić o link do google play?