TOP 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce 2016

Oto ranking dwudziestu najpopularnieszych aplikacji mobilnych w Polsce według grudniowego badania internetowego Gemius/PBI z 2016 roku.

W grudniowych danych z badania Gemius/PBI po raz pierwszy pojawiły się miesięczne statystyki korzystania z aplikacji mobilnych przez Polaków. W badaniu uwzględniono aplikacje mobilne, z których korzystają polscy użytkownicy urządzeń mobilnych z systemami Android oraz iOS – wyniki dotyczą aplikacji, które mają wpięte w swój kod źródłowy skrypty badawcze Gemiusa. Dzięki tym danym możemy poznać liczbę oraz zasięgi użytkowników a w przypadku aplikacji audytowanych także liczbę odsłon i spędzany w nich czas.

Liczba internautów, którzy korzystają wyłącznie z aplikacji mobilnych w Polsce (bez odwiedzania mobilnych stron internetowych wynosi obecnie 1,7 mln użytkowników. 

Dzięki nowemu badaniu Gemius/PBI mamy wreszcie wgląd, jak wygląda cały ruch w polskim internecie: statystyki aplikacji mobilnych, stron WWW wraz z ich mobilnymi wersjami. Dane z największego badania polskiego internetu mogą posłużyć reklamodawcom do planowania kampanii reklamowych, a wydawcom do wyceny ich powierzchni reklamowych.

Liczba internautów w Polsce w grudniu 2016 r. wyniosła w sumie 27,5 mln, z czego:

  • na platformie PC (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,5 mln,
  • na platformie mobile (smartfony i tablety) 20,9 mln.

20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a w Polsce (grudzień 2016 r.)

W pierwszej dziesiątce najczęściej używanych aplikacji mobilnych przez Polaków znalazło się aż 5 aplikacji firmy Google. Co ciekawe, to nie Facebook jest najpopularniejszą aplikacją aplikacją, ale to aplikacja Messenger znalazła się przed najpopularniejszą apką na świecie.

TOP 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a w Polsce (w grudniu 2016) - mobigrafika

TOP 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a w Polsce (w grudniu 2016)

Zobacz także: Najpopularniejsze aplikacje mobilne w 2016 roku (USA)

Z mobilnej aplikacji do wyszukiwania Google’a, korzystało aż 14,5 mln internautów – to najlepszy wynik odpowiadający połowie wszystkich polskich internautów. Dzięki takiej popularności aplikacja jest niekwestionowanym zwycięzcą w rankingu Gemiusa/PBI. Aplikacja mobilna YouTube’a, znalazła się na drugim miejscu z liczbą 13,2 mln użytkowników.

Messenger Facebooka jest niewątpliwie najpopularniejszym komunikatorem mobilnym w Polsce o czym świadczy liczba 11 mln użytkowników i 3. miejsce w zestawieniu. Aplikacja portalu społecznościowego Facebook cieszy się o 1,5 mln mniejszą popularnością, co spowodowane jest tym, że serwis można przeglądać także za pomocą mobilnej przeglądarki internetowej, która nie wykorzystuje aż tylu zasobów i baterii co appka.

Kolejne miejsca w grudniowym rankingu TOP 20 aplikacji mobilnych w Polsce przypadły kolejno aplikacjom: Gmail (6.), Dysk Google (7.) i Google+ (8.), OLX.pl (9.) oraz WhatsApp Messenger (10.). Szczególnie interesująca jest pozycja Vlingo (14. miejsce z zasięgiem 9%), bowiem sam nie korzystam z tej aplikacji i nie znam nikogo kto by z niej korzystał? Okazuje się, że w grudniu ubiegłego roku korzystało z niego około 4,5 mln internautów.Warto podkreślić, że OLX.pl to jedyna rodzima aplikacja, która znalazła się w pierwszej dziesiątce.

Inne polskie aplikacje mobilne, które znalazły się w zestawieniu to jedynie Allegro (11.) z 2,3 mln użytkowników. Warto dodać, że Instagram i Snapchat pojawiły się w rankingu, ale zajęły dopiero odpowiednio 11. i 15. miejsce z zasięgami mniejszymi niż 9%.

Oto pełna lista 20 aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a Polsce (dane za grudzień 2016):

miejsce nazwa aplikacji liczba internautów zasięg
1. Google (wyszukiwarka) 14 451 906 52,5%
2. YouTube 13 227 929 48,0%
3. Messenger 10 972 829 39,5%
4. Facebook 9 404 536 34,2%
5. Mapy Google 9 310 582 33,8%
6. Gmail 7 663 938 27,8%
7. Dysk Google 7 220 181 26,2%
8. Google+ 4 447 187 16,2%
9. OLX.pl 3 939 224 14,3%
10. WhatsApp Messenger 3 530 869 12,8%
11. Allegro 3 099 179 11,3%
12. Gry Google Play 2 711 641 9,9%
13. Zdjęcia Google 2 708 951 9,8%
14. Vlingo 2 470 357 9,0%
15. Instagram 2 298 538 8,4%
16. Skype 2 282 000 8,3%
17. Hangouts 1 714 913 6,2%
18. Muzyka Google Play 1 630 140 5,9%
19. Snapchat 1 522 111 5,5%
20. Tłumacz Google 1 306 093 4,7%

Liczebność próby: N=140 447. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z III kwartału 2016 r. i badania Maluchy z 2015 r.

20 najpopularniejszych internetowych stron mobilnych w Polsce (grudzień 2016)

Liczby internautów na poszczególnych platformach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.

Największy zasięg w Polsce na mobile ma strona Google.pl (61,5%), na drugim miejscu znalazł się Facebook z zasięgiem 48,2%, następnie międzynarodowa strona wyszukiwarki Google.com (39%). Dopiero na 4. i 5. miejscu znalazły się polskie mobilne serwisy internetowe Onet (38,4%) oraz Allegro (34,2%).

TOP 20 najpopularniejszych mobilnych domen internetowych (grudzień 2016) - mobigrafika

TOP 20 najpopularniejszych mobilnych domen internetowych (grudzień 2016)

miejsce strona mobilna liczba internautów odsłony zasięg
1. google.pl 16 942 476 2 643 571 364 61,5%
2. facebook.com 13 274 145 3 537 730 754 48,2%
3. google.com 10 733 889 311 868 861 39%
4. onet.pl 10 563 538 662 676 396 38,4%
5. allegro.pl 9 429 282 450 703 399 34,2%
6. wikipedia.org 8 893 066 110 118 824 32,3%
7. wp.pl 7 902 879 519 098 029 28,7%
8. interia.pl 6 341 066 230 616 119 23,0%
9. olx.pl 6 286 362 140 032 160 22,8%
10. youtube.com 5 917 924 192 513 043 21,5%
11. gazeta.pl 5 746 898 117 194 035 20,9%
12. blogspot.com 5 729 179 40 771 941 20,8%
13. ceneo.pl 5 609 589 57 037 312 20,4%
14. orange.pl 5 008 414 65 301 596 18,2%
15. poradnikzrowie.pl 4 297 416 14 753 037 15,6%
16. tvn24.pl 4 005 964 62 467 449 14,6%
17. filmweb.pl 3 804 011 46 599 028 23,8%
18. polki.pl 3 693 283 12 215 450 13,4%
19. play.pl 3 369 430 66 934 523 12,2%
20. wyborcza.pl 3 327 658 23 546 698 12,1%

TOP 20 najpopularniejszych serwisów internetowych – wszystkie platformy PC+mobile+tablet (grudzień 2016)

TOP 20 najpopularniejszych mobilnych domen internetowych PC + mobile +tablet (grudzień 2016) - mobigrafika

TOP 20 najpopularniejszych mobilnych domen internetowych PC + mobile +tablet (grudzień 2016)

Sprawdź również:

źródło: Gemius – Wyniki badania Gemius/PBI za grudzień 2016

Polskie Badania Internetu (PBI) – organizacja utrzymująca rzetelne standardy badań polskiego internetu. Istnieje od 2000 roku,  jej udziałowcami są najwięksi wydawcy internetowi w Polsce: Agora SA, Allegro, Cyfrowy Polsat, Grupa Onet, Grupa ZPR Media, Interia.pl, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer, WP.pl. PBI wyróżnia ekspercka wiedza w zakresie badań internetu i pomiaru sieci w Polsce. Sztandarowym projektem PBI jest pomiar widowni internetowej na polskim rynku. PBI realizuje również badania marketingowe: ad-hoc i syndykatowe. W trosce o wysokie standardy prowadzenia przedsięwzięć badawczych, spółka kieruje się wytycznymi kodeksu Europejskiego Stowarzyszenia Badania Rynku i Opinii ESOMAR. PBI angażuje się również w działania European Media Research Organisation (EMRO) oraz I-COM a w Polsce – Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Więcej: www.pbi.org.pl 

Gemius to polska firma, która doradza przedsiębiorcom, jak wykorzystywać internet w biznesie. Od 15 lat bada internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób unikalny socjodemograficzny profil e-konsumentów. Mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Gemius działa w 37 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a w 17 z nich posiada oddziały. Jego klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej: www.gemius.pl.

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj
  • Raf

    co to jest Vlingo, można prosić o link do google play?