Sprawdź udział na rynku 5 największych dostawców tabletów na świecie w latach 2022 i 2023.

Przed premierą nowych modeli iPada Pro M4 i iPada Air M2 podczas wiosennej imprezy Let Loose 7 maja 2024 roku, Apple znalazło się w dziwnej sytuacji. Pomimo tego, że sprzedaż iPadów od dwóch lat spada, aż o 20 proc. w pierwszym półroczu fiskalnym 2024 firmy, Apple nadal pozostaje niekwestionowanym liderem na światowym rynku tabletów.
➔ ZOBACZ TEŻ: PANDEMIA ROZGRZAŁA RYNEK TABLETÓW!
Według szacunków IDC Apple sprzedało w zeszłym roku 48,5 miliona iPadów, co oznacza spadek o prawie 20 procent w porównaniu z 60,5 miliona w 2022 roku. Mimo to firma zwiększyła swój udział w rynku o pół punktu procentowego, w miarę jak cały rynek i wielu konkurentów Apple’a znalazło się w trudnej sytuacji – z jeszcze większymi spadkami niż w przypadku producenta iPada.
Światowa sprzedaż tabletów spadła w ubiegłym roku do 128,5 miliona sztuk, ponieważ żaden z pięciu największych producentów tabletów nie odnotował dodatniego wzrostu sprzedaży.
2022 | 2023 | |
Apple | 60,5 mln | 48,5 mln |
Samsung | 30,4 mln | 26,2 mln |
Lenovo | 11,6 mln | 9,3 mln |
Huawei | 9,1 mln | 8,7 mln |
Amazon | 16,0 mln | 5,5 mln |
total | 161,6 mln | 128,5 mln |
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista | IDC