Ecosia uruchamia wieloplatformową przeglądarkę i linki partnerskie!

Wyszukiwarka sadząca drzewa Ecosia uruchomiła dziś nową, wieloplatformową przeglądarkę, aby zwiększyć swój zasięg w internecie.

Przeglądarka internetowa Ecosia Browser na komputerze Mac
Przeglądarka internetowa Ecosia Browser na komputerze Mac

Nowa przeglądarka internetowa Ecosia, dostępna dla komputerów z systemami Mac i Windows, oraz dla urządzeń z systemami iOS/iPadOS i Android, opiera się na Chromium. Dlatego niewiele różni pod względem funkcji od Chrome’a firmy Google. Firma uważa to za dobrą rzecz, ponieważ ludzie mogą ulec pokusie zmiany platformy bez rezygnacji z rutynowego przeglądania internetu. Możesz jednak dostosować stronę docelową i usunąć sekcje – takie jak najpopularniejsze witryny lub wpływ na klimat – które nie odpowiadają Twoim gustom.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Ecosia jest teraz opcją wyszukiwarki na iOS, iPadOS, macOS

Michael Metcalf, dyrektor ds. produktu w Ecosia, powiedział serwisowi TechCrunch, że firma zbudowała przeglądarkę, aby rozszerzyć swoją zrównoważoną obecność: „Głównym powodem, dla którego budujemy przeglądarkę, jest to, że chcemy dotrzeć tam, gdzie są nasi użytkownicy i zacząć poszerzać zasięg tam, gdzie może być zrównoważony. W tej chwili naszym głównym obszarem jest wyszukiwanie, ale chcemy rozszerzyć go na elementy związane z przeglądaniem” – powiedział Metcalf.

Wraz z uruchomieniem nowej przeglądarki internetowej Ecosia rozpoczyna także program zakupów partnerskich. Użytkownicy zobaczą linki do witryn handlowych, takich jak Amazon, eBay i Decathlon, w sekcji linków sponsorowanych.

Firma podała, że wszystkie pieniądze zarobione z przychodów od partnerów zostaną przeznaczone na sadzenie drzew i wspieranie innych zielonych projektów. Dzięki tego rodzaju inwestycjom Ecosia zobowiązała się do generowania 25 Wh czystej energii na użytkownika każdego dnia, który przegląda internet w ekologicznej przeglądarce.

Ekran główny z przeglądarki internetowej Ecosia na komputery
Ekran główny z przeglądarki internetowej Ecosia na komputery

Metcalf powiedział, że choć firma promuje niższą konsumpcję, ma świadomość, że ludzie często dokonują zakupów, a dzięki programowi partnerskiemu mają szansę się odwdzięczyć.

W przyszłości firma chce ulepszyć interfejs zakupów afiliacyjnych, zintegrować chatbota AI i dodać więcej możliwości dostosowania przeglądarki.

Trudno jest prosić ludzi o zmianę przeglądarki, dlatego firma zamierza początkowo skierować reklamy do swojej obecnej bazy użytkowników wynoszącej 20 milionów, wraz z marketingiem skierowanym do zwykłych, ekologicznych użytkowników. Firma stwierdziła, że jest zadowolona ze wskaźnika retencji we wczesnych testach beta. Nie ma jednak żadnych danych na temat tego, czy przejście użytkownika na przeglądarkę firmy miało jakikolwiek wpływ na liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce Ecosia.

W zeszłym roku Ecosia dokonała kilku zmian strukturalnych w swojej wyszukiwarce. Po latach korzystania z Binga jako jedynego dostawcy wyszukiwania firma zaczęła eksperymentować z wyszukiwarką Google na rynkach takich jak Kanada, Nowa Zelandia, Brazylia i Filipiny. Firma korzysta z System1, który syndykuje wyniki wyszukiwania z Microsoft Bing, Startpage i Info.com w innych lokalizacjach.

Na początku tego roku Ecosia przekroczyła również granicę posadzenia ponad 200 milionów drzew w 95.000 lokalizacji na całym świecie.

Ekrany przeglądarki mobilnej Ecosia
Ekrany przeglądarki mobilnej Ecosia

Aplikację mobilną Ecosia: Browse to plant trees można pobrać bezpłatnie ze sklepów App Store i Google Play:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Ecosia | TechCrunch