Jak zmienić domyślną przeglądarkę internetową pod systemem iOS?

Wraz z wprowadzeniem systemu iOS 17.4 użytkownicy z krajów UE otrzymują monit z prośbą o wybór domyślnej przeglądarki, ale jak zmienić swój wybór?

Domyślna przeglądarka internetowa pod systemem iOS

W tym tygodniu Apple udostępniło użytkownikom iPhone’ów aktualizację systemu iOS 17.4, pod którym wprowadzono w Safari ekran wyboru domyślnej przeglądarki dla użytkowników z Unii Europejskiej – to jeden z nakazów związanych z DMA. Ekran wyświetla się tylko po pierwszym uruchomieniu Safari, więc możesz zastanawiać się jak w razie czego zmienić swój wybór?

➔ ZOBACZ TEŻ: 8 trików, jak przedłużyć żywotność baterii w iPhonie?

Choć dopiero system iOS 17.4 pozwala wybrać domyślną przeglądarkę internetową z ekranu startowego Safari, to już pod systemami iOS 14 i iPadOS 14 lub nowszymi można zmienić aplikację otwieraną po kliknięciu łącza witryny internetowej lub adresu e-mail, o ile aplikacja obsługuje tę funkcję.

Nowa domyślna przeglądarka będzie używana do otwierania wszystkich łącz WWW i można ją zmienić w dowolnym momencie w Ustawieniach.

Na liście przeglądarek do wyboru zostały zamieszczone aplikacje: Vivaldi, Chrome, Brave, Firefox, Safari, Aloha, Edge, Onion Browser, Opera, You.com, Yandex i DuckDuckGo.

Ekrany wyboru domyślnej przeglądarki pod systemem iOS
Ekrany wyboru domyślnej przeglądarki pod systemem iOS

Jak zmienić domyślną aplikację przeglądarki internetowej (lub aplikację poczty e-mail)

  1. Otwórz Ustawienia i przewijaj ekran w dół, aż znajdziesz aplikację przeglądarki lub poczty e-mail.
  2. Stuknij aplikację, a następnie stuknij opcję Domyślna przeglądarka lub Domyślna aplikacja poczty.
  3. Wybierz aplikację przeglądarki lub aplikację poczty e-mail, aby ustawić ją jako domyślną. Pojawi się znacznik wyboru potwierdzający, że aplikacja jest domyślna.
Ekran zmiany domyślnej przeglądarki pod systemem iOS
Ekran zmiany domyślnej przeglądarki pod systemem iOS

Jeśli nie widzisz opcji ustawienia przeglądarki internetowej lub aplikacji poczty e-mail jako domyślnej, deweloper może nie obsługiwać tej funkcji. Jeśli nie widzisz opcji ustawienia przeglądarki internetowej lub aplikacji poczty e-mail jako domyślnej, deweloper może nie obsługiwać tej funkcji.

Jeśli usuniesz domyślną przeglądarkę internetową, urządzenie ustawi jako domyślną przeglądarkę Safari.

W krajach lub regionach Unii Europejskiej w systemie iOS 17.4 lub nowszym: jeśli po wybraniu domyślnej przeglądarki internetowej na ekranie wyboru przeglądarki chcesz zmienić to ustawienie, wykonaj kroki zmiany domyślnej przeglądarki (powyższe).

Jeśli usuniesz domyślną aplikację do poczty e-mail, urządzenie ustawi jako domyślną aplikację Poczta. Jeśli usuniesz aplikację Poczta, urządzenie ustawi jedną z innych aplikacji poczty e-mail jako domyślną. Aby ponownie używać aplikacji Poczta, musisz ją ponownie zainstalować na urządzeniu.

Listy przeglądarek do wyboru w poszczególnych krajach UE znajdziesz na stronie pomocy firmy Apple.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple