Spotify dzieli się swoją wizją zakupów w aplikacji na iPhone’a po wejściu regulacji UE

Spotify podzieliło się swoją wizją przywrócenia płatności w aplikacji na iOS-a, gdy Apple będzie zmuszony dostosować się do europejskich przepisów dotyczących rynku cyfrowego.

Wizja aplikacji Spotify na iPhone'a bez restrykcji Apple'a
Wizja aplikacji Spotify na iPhone’a bez restrykcji Apple’a

Muzyczna usługa przesyłania strumieniowego Spotify udostępniła makiety oczekiwanego wyglądu aplikacji, w tym informacje o cenach, ofertach subskrypcji i zakupach audiobooków w aplikacji. Spotify nie pozwoliło użytkownikom iPhone’ów wykupywania subskrypcji Spotify Premium ani dokonywać innych płatności w aplikacji, aby uniknąć płacenia opłat Apple’a, ale prawdopodobnie wkrótce się to zmieni, przynajmniej w Unii Europejskiej.

Sprawdź też: Jak naprawić dźwięk Spotify, który brzmi zbyt cicho?

Ustawa Unii Europejskiej o rynkach cyfrowych (DMA), która weszła w życie 1 listopada 2022 roku, nakłada na firmy „gatekeepers” obowiązek udostępniania swoich usług i platform innym firmom i programistom. DMA będzie miało duży wpływ na systemy firmy Apple i prawdopodobnie spowoduje, że Apple dokona poważnych zmian w sklepie App Store, Wiadomościach, FaceTimie, Siri i być może w innych miejscach.

Na przykład prawo uniemożliwi sklepowi App Store pobieranie opłat za aplikacje w celu promowania własnych produktów i usług lub zmuszanie aplikacji do korzystania z określonego mechanizmu płatności. Ustawa ma wejść w życie 7 marca 2024 roku.

We wpisie na blogu Spotify przedstawiło swój idealny scenariusz jeszcze przed wprowadzeniem ustawy: Przez lata nawet w naszej aplikacji obowiązywały zasady Apple’a, zgodnie z którymi nie mogliśmy informować Cię o ofertach, tym, ile coś kosztuje, a nawet gdzie i jak to kupić. Wiemy, niezłe szaleństwo. DMA oznacza, że w końcu będziemy mogli udostępniać szczegółowe informacje na temat ofert, promocji i opcji płatności w UE. Łatwiejsze korzystanie z usługi oznacza dla Ciebie korzyści dla artystów, autorów i twórców, którzy chcą zbudować swoją publiczność składającą się ze słuchaczy, bywalców koncertów i fanów audiobooków. Co więcej? Wszystko to może teraz odbywać się bez ciężaru obowiązkowego ~30% podatku nałożonego przez Apple, co jest zabronione na mocy ustawy DMA. Wkrótce w aplikacji Spotify będziemy mogli podawać informacje o cenach takich produktów, jak subskrypcje Premium i audiobooki. Dzięki aplikacji Spotify będziemy mogli wyraźnie komunikować się z Tobą o nowych płatnych produktach, kampaniach promocyjnych, klubach superfanów i nadchodzących wydarzeniach, w tym o rozpoczęciu sprzedaży takich produktów jak audiobooki.

Oczekujemy, że wkrótce, jeśli będziesz chciał kupić subskrypcję Premium lub audiobooka, albo też będziesz chciał płynnie przejść z planu Indywidualnego na Plan Duo lub Rodzinny, aby zaoszczędzić pieniądze, będziesz mógł to zrobić za pomocą kilku prostych kliknięć w aplikacji.

Serwis MacRumors znalazł ciągi kodu w ostatniej wersji beta Spotify wskazujące, że firma testowała przywracanie zakupów w aplikacji. Jednak wiele z tego, co przewiduje Spotify, pozostaje teoretycznym gdybaniem, biorąc pod uwagę, że Apple może stosować strategie wymijające, aby luźniej przestrzegać wymagania.

Przez lata Apple i Spotify toczyły długotrwały spór dotyczący zasad Apple’a w App Storze obejmujący wiele publicznych konfliktów dotyczących opłat za aplikacje i subskrypcje oraz odrzuceń aplikacji w związku z próbami Spotify obejścia aż do 30%, jakie Apple pobiera z zakupów.

Przykładowe ekrany aplikacji Spotify (iOS) bez ograniczeń Apple'a
Przykładowe ekrany aplikacji Spotify (iOS) bez ograniczeń Apple’a

Apple nie oferuje alternatywnych rozliczeń w App Storze. Istnieją jednak dwa wyjątki, w tym Korea Południowa i Holandia. Organy regulacyjne w tych krajach zmusiły firmę Apple do zezwolenia niektórym aplikacjom na korzystanie z zewnętrznych dostawców usług płatniczych.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Spotify | MacRumors