Rekordzista zorganizował 6619 wydarzeń online w ciągu roku.

Profesjonalizacja webinarów jako kluczowe narzędzie dla ekspertów. Polski ClickMeeting podsumowuje rok 2023

Webinary statystyki Clickmeeting 2023

Jedyny polski komunikator, który znalazł się w czołówce najpopularniejszych platform nad Wisłą– ClickMeeting, podsumowuje 2023 rok. Jak wynika z najnowszych danych zebranych od użytkowników na całym świecie w raporcie „State of online events”, rynek webinarów i spotkań online staje się coraz bardziej profesjonalny. Eksperci korzystający z różnych formatów i bogatych funkcji wydarzeń online odpowiadają za 26 proc. spotkań na całej platformie. Dlatego tegoroczna analiza po raz pierwszy zawiera odrębną kategorię ich dotyczącą, czyli tzw. power userów. Rekordzista całej platformy – szkoła specjalizująca się w nauce języków orientalnych – zorganizował w ciągu roku 6 619 wydarzeń, w których udział wzięło 23 831 uczestników.

Webinary odnoszą kolejne sukcesy – średnio 650 uczestników w roku

Wideokonferencje umożliwiają nam dzisiaj komunikację z każdego miejsca na świecie. Pozwalają na poszerzanie zakresu kompetencji oraz promowanie marek, w tym również osobistych. Ich niesłabnąca renoma przełożyła się na wiele spotkań online odbytych w 2023 roku. W trakcie ostatnich 12 miesięcy użytkownik ClickMeeting zorganizował średnio 47 wydarzeń, w ramach których gromadził przeciętnie niemal 14 uczestników, czyli 650 osób w skali roku.

Sprawdź też: Podsumowanie działań branży webinarowej w 2022 roku

Spotkanie online trwało średnio 106 minut, a odbiorcy uczestniczyli w nich aktywnie przez 68 proc. czasu. Uśredniona sesja użytkownika wynosiła 71 minut. Co ciekawe, najwięcej wydarzeń organizowano w czwartek, a na kolejnych pozycjach uplasowały się wtorek oraz środa. Z kolei najchętniej wybieraną godziną na przeprowadzenie webinaru na polskim ClickMeeting była 16:00. Platforma oferuje swoim użytkownikom szereg funkcji, a najczęściej wykorzystywaną z nich okazała się prezentacja – używana była ona nawet w 54,4 proc. przypadków. Drugie miejsce zajęła opcja dzielenia się ekranem – 17,7 proc., a kolejne interaktywna tablica – 8,1 proc. 

Zmiany w organizacji wydarzeń – rosnąca profesjonalizacja

Jak wynika z raportu „State of online events”, tzw. power userzy odpowiadali za 26 proc. wydarzeń zorganizowanych na platformie ClickMeeting w 2023 roku. Przykładem takiego użytkownika może być psycholog oferujący spotkania online z pacjentami. Podstawą jego działań są prowadzone terapie, ale równolegle tworzy on szkolenia dla innych oraz webinary promocyjne.

Takie połączenie pozwala mu dotrzeć zarówno do osób zainteresowanych leczeniem, jak i do tych, chcących podnieść swoje kwalifikacje. Coraz większa liczba takich użytkowników świadczy o rosnącej profesjonalizacji w branży webinarów i spotkań online. Średnio power user zorganizował na platformie ClickMeeting nawet 85 wydarzeń rocznie, czyli o 81 proc. więcej niż statystyczny użytkownik. Zgromadziły średnio 933 uczestników w skali roku. Sesja trwała średnio 72 minuty, a przeciętnie wydarzenie organizowane przez power usera trwało 112 minut.

Webinary statystyki Clickmeeting 2023

Rekordzista z branży edukacyjnej. Eksperci monetyzują swoją wiedzę

Tegoroczne dane z raportu „State of online events” pokazują, że rekordzistą pod względem liczby wydarzeń i uczestników był lider branży edukacyjnej. Szkoła języków orientalnych w 2023 roku zorganizowała 6619 wydarzeń, co daje rekordową liczbę 130 wydarzeń tygodniowo. To o 13 983 proc. więcej niż przeciętny użytkownik platformy. Przekłada się to również na olbrzymią łączną liczbę uczestników – było ich 23 831.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Clickmeeting