Po fiasku Stadii kolejna przygoda Google’a z grami ma znacznie mniejszą skalę — we wrześniu gigant wyszukiwania ogłosił nową funkcję YouTube’a o nazwie Playables.
Nowa funkcja Playables, ogłoszona jako „eksperymentalna”, umożliwiła użytkownikom granie w gry w aplikacji YouTube bez konieczności pobierania czegokolwiek na smartfona. Dostęp do nowej zakładki Playables miała tylko ograniczona liczba użytkowników subskrypcji Premium, dlatego nie wiedzieliśmy, jak ta nowa funkcja wygląda.
Niecały tydzień temu serwis Android Authority opublikował kilka zrzutów ekranów przedstawiających zakładkę Playables, prognozując w ten sposób premierę. To prawda, że nowa funkcja jest dostępna tylko w wybranych krajach, ale to znak, że Google planuje globalną ekspansję Playables.
Według Droid-life z nowej funkcji Playables korzystają tylko subskrybenci YouTube Premium. Jeśli jesteś subskrybentem Premium, powinieneś otrzymać powiadomienie od YouTube’a informujące Cię o dostępności Playables.
Podobnie jak Gry Netflixa, Playables w YouTubie umożliwia subskrybentom Premium granie w gry bezpośrednio w aplikacji na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Nowa sekcja powinna wyświetlać się obok innych treści na stronie głównej YouTube’a.
Obecnie dostępnych jest prawie trzydzieści gier mobilnych, w które można grać za darmo, co jest pewnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że Google początkowo zapowiadał, że udostępni gry zarówno na urządzenia mobilne, jak i stacjonarne.
Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że gry będą dostępne za darmo tylko do 28 marca 2024 roku. Jest mało prawdopodobne, że ktoś zapłaci za taką usługę, zwłaszcza że inne firmy oferują podobne korzyści za darmo.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Android Authority | Phone Arena