Najnowszy rower elektryczny Lotus Type 136 kosztuje 25 tys. euro!

Nowy rower elektryczny (EV) Lotus Type 136 łączy w sobie moc napędu elektrycznego HPS i ostrą aerodynamikę.

Rower elektryczny Lotus Type 136
Rower elektryczny Lotus Type 136

Tak, to rower. I tak, to niebotycznie drogi ebike Lotus, a nie tani samochód Lotus. Jednak zupełnie nowy Lotus Type 136 jest tak pełen wyjątkowego dziedzictwa i najnowocześniejszej technologii, że dla rowerzystów może być tym, czym wielkie Esprit czy Exige były dla kierowców. Będąc hołdem dla krótkiej, ale imponującej chwały medalowej marki na igrzyskach olimpijskich, Type 136 opiera się na najbardziej eleganckim dostępnym obecnie napędzie pojazdów elektrycznych (EV). Rower jest cieńszy i podrasowany, aby zapewnić najlepszą aerodynamikę, a także jest tak lekki, jak tylko może być rower zelektryfikowany, zapewniając osiągi na najwyższym poziomie, aby przekonać bogatych fanatyków rowerów do poniesienia pięciocyfrowej ceny.

Lotus jest oczywiście uznanym ekspertem, jeśli chodzi o tworzenie jednych z najlżejszych na świecie roadsterów i coupe do użytku na torach i autostradach. Jest to mniej znana jednostka w kręgach rowerów lekkich i aero, ale ma pewne referencje z przeszłości, które wzniosły się na najwyższe szczeble kolarstwa wyczynowego.

Był początek lat 90. i UCI dopiero zaczęło dopuszczać ramy skorupowe. Jeden z przełomowych projektów skorupowych, opracowany przez niezależnego brytyjskiego konstruktora rowerów Mike’a Burrowsa, przykuł uwagę Lotusa, przekonując jego dział inżynieryjny do zabawy w producenta rowerów.

Zespół udoskonalił projekt, dopracowując strategie aerodynamiczne po stronie motoryzacji i w tunelu aerodynamicznym, opierając projekt na fantazyjnym pytaniu „co by było, gdyby?” stworzyć rower gotowy do zawodów w ciągu sześciu miesięcy.

W rezultacie powstała absolutnie szalona maszyna o konstrukcji skorupowej z kompozytu, przeznaczona do cichego ślizgania się przez wiatr dzięki ramie inspirowanej aerofolem, jednonożnemu widelcowi, pojedynczem tylnym widełkom i zestawowi długich kierownic przypominających poroże, zachęcających do bardziej podatnej i schowanej jazdy w pozycji jeźdźca.

Rower elektryczny Lotus Type 136
Rower elektryczny Lotus Type 136 (przód)

Rower spisał się tak nieszablonowo, jak wygląda, a z kolarzem Chrisem Boardmanem na siodełku natychmiast zdobył złoto olimpijskie w biegu indywidualnym na 4000 m mężczyzn podczas igrzysk w Barcelonie w 1992 roku. Był to pierwszy kolarski medal Wielkiej Brytanii od ponad 70 lat.

Lotus Type 108 faktycznie był podstawą do powstania ograniczonej liczby szosowych rowerów Type 110, na których Boardman również wznosił się na duże wysokości, a Lotus z radością przez ćwierć wieku odnosił sukcesy w kolarstwie wyczynowym. Następnie firma twierdziła, że ​​jest jedynym producentem samochodów, który pomógł swojemu narodowi w zdobyciu złota olimpijskiego.

Rower elektryczny Lotus Type 108
Rower elektryczny Lotus Type 108

W zupełnie nowym Type 136 Lotus odcina się od konkurencyjnych rowerów, aby połączyć swoją znakomitą historię kolarstwa z nowszym kierunkiem korporacyjnym jako dostawca jednych z najskuteczniejszych pojazdów elektrycznych na świecie. Opiera rower na imponującym napędzie elektrycznym Watt Assist Pro o masie 2,6 funta (1,2 kg) firmy HPS z Monégasques. Lotus nie tylko maluje HPS Domestique na własne kolory, ale integruje Watt Assist Pro z własną konstrukcją ramy.

Konstrukcja kierownicy w kształcie litery V jest jedną z charakterystycznych cech aerodynamicznych Type 136

Type 136 nie jest tak obcym tworem jak 108, ale zdecydowanie się wyróżnia: masa starannie wyprofilowanych i lekko skręconych włókien węglowych, dzięki czemu całkowita masa roweru wynosi 21,6 funta (9,8 kg) mniej niż praktycznie jakikolwiek inny ebike oprócz HPS o masie 18,7 funta (8,5 kg). Kierownica w kształcie litery V, golenie widelca przypominające ostrza i sklepione wsporniki łańcucha stanowią przykład tego samego przemyślanego podejścia do aerodynamiki przecinającej powietrze, dzięki któremu Type 108 stał się zdobywcą medalu, ikoną i dziełem muzealnym.

Kierownica roweru elektrycznego Lotus Type 136
Kierownica roweru elektrycznego Lotus Type 136

System Watt Assist Pro zmienia zasady w porównaniu do innych lekkich napędów elektrycznych. Zamiast akumulatora zintegrowanego z ramą i widocznego silnika, chowa się wewnątrz ramy wokół suportu, a akumulator przybiera kształt klasycznej butelki na wodę. Akumulator ten o pojemności 193 Wh zapewnia do trzech godzin pedałowania na jednym ładowaniu.

Ci, którzy chcą jako pierwsi na świecie postawić stopy na pedałach własnego Type 136, będą musieli sięgnąć do oszczędności ze swojego konta bankowego. Lotus będzie oferować ograniczoną serię pierwszych edycji, każda w cenie 20.000 funtów/25.000 euro (około 111,5 tys. zł). Modele te będą wyposażone w pełną grupę osprzętu Campagnolo Super Record Wireless, koła Campagnolo Bora Ultra WTO 60 i lakier Black Gold. Po sprzedaniu pierwszych edycji podstawowa cena standardowego Type 136 z układem napędowym SRAM wynosząca 15.199 GBP/17.950 EUR powinna wydawać się ostateczna, gdy rower wejdzie do produkcji w przyszłym roku.

Lotus zaprezentował w tym tygodniu model Type 136 podczas wydarzenia VIP w swoim londyńskim sklepie firmowym i prezentował go na wystawie rowerowej Rouleur Live. W minutowym klipie poniżej rzuca nowy rower w dramat wysokogórski.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Lotus | New Atlas