Sprawdź, jak naprawić błąd aktywacji iPhone’a pod systemem iOS 17 zaraz po zainstalowaniu aktualizacji?
Po miesiącach testów wersji beta firma Apple udostępni dzisiaj publicznie finalną wersję systemu iOS 17. Planowany start wydania aktualizacji iOS 17 to poniedziałek 18 września 2023 roku o godzinie 19:00 czasu polskiego. Tak duże uaktualnienie oznacza również, że w tym samym czasie ludzie z całego świata próbują zainstalować aktualizację na swoich iPhone’ach. Może to wiązać się z tym, że niektórzy użytkownicy mogą mieć pewne problemy z pobranie nowej wersji systemu IOS 17 lub po instalacji mogą pojawić się przejściowe błędy z aktywacją iPhone’a.
Przeczytaj także: iOS 17 mocno obciąża baterię — ale to nic nowego!
W takich przypadkach istnieje szereg potencjalnych problemów, a niektórzy mogą zauważyć komunikat o błędzie, że nie można aktywować iPhone’a. Błąd zwykle pojawia się po próbie zainstalowania aktualizacji za pośrednictwem Findera lub programu iTunes, rzadziej gdy aktualizacja przeprowadzana jest w trybie OTA (over the air) na samym iPhonie, przez sieć Wi-Fi.
Podczas premiery dużych uaktualnień systemów operacyjnych zawsze zaleca się, aby poczekać przynajmniej 24 godziny od momentu udostępnienia. Związane jest to właśnie z ewentualnymi błędami i problemami, które mogą się pojawić jak i obciążeniem serwerów, które mogą sobie nie poradzić z odpowiedziami na żądania użytkowników. W przypadku firmy Apple, takie problemy są marginalne i występują sporadycznie, ale jeśli iPhone, na którym chcesz zainstalować iOS 17 jest Twoim jedynym telefonem, to radziłbym chwilę poczekać — nic się nie stanie, jeśli zainstalujesz nową wersję oprogramowania kolejnego dnia.
Gdyby pojawił się jakiś większy problem, Apple zwykle reaguje natychmiast i wprowadza potrzebne poprawki, albo wstrzymuje błędne aktualizacje do momentu ich naprawienia.
Jeżeli jednak nie możesz się doczekać nowych funkcji systemu iOS 17, i chcesz mieć je już w dniu premiery, to po prostu postępuj zgodnie z instrukcjami na telefonie. Jeżeli pojawi się problem z aktualizacją można sobie oczywiście z tym poradzić, na przykład przywracając kopię zapasową, lub zainstalować czysty system. Możesz też skorzystać z poniższych wskazówek, jeśli pojawiłby się błąd aktywacji iPhone’a.
Oto niektóre z kroków, które możesz wykonać, aby spróbować naprawić bład aktywacji po aktualizacji do systemu iOS 17
- Uruchom ponownie router — ten problem występuje zwykle w przypadku problemów z połączeniem, dlatego rozważ ponowne uruchomienie routera i sprawdź, czy to przywróci działanie. Jeśli problem dotyczy łączności, może to przywrócić działanie urządzenia.
- Poczekaj — jeśli problemu nie rozwiąże ponowne uruchomienie routera, prawdopodobnie leży on po stronie firmy Apple, tak jak wspominałem z powodu przeciążenia serwerów. Jeśli tak jest, uzbrój się w cierpliwość — wszystko powinno w końcu zacząć działać. Tego rodzaju problemy zwykle rozwiązują się same, jeśli dasz im na to szansę.
Zobacz też temat pomocy: Jeśli nie możesz aktywować iPhone’a lub iPada (Wi-Fi + Cellular)
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple | RedmondPie
ikona wykrzyknika w żółtym trójkącie wykorzystana we wpisie pochodzi z Depositphotos