Bolt i Snapchat we wspólnym projekcie pokazują miasta przyszłości 

Bolt nawiązał współpracę ze Snapchatem — w ramach wspólnych działań powstał filtr, który przy pomocy rozszerzonej rzeczywistości (AR), daje każdemu możliwość zobaczenia na własne oczy jak miasto w którym mieszka wyglądałoby z mniejszą liczbą samochodów.

Bolt kampania „Poczuj się jak w domu”

Nowy filtr został nazwany P.E.O.P.L.E. (ang. ludzie) i rozpoznaje zaparkowane samochody. Następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przemienia on pojazdy w przyjazne ludziom otoczenie, takie jak kawiarnie na świeżym powietrzu, ścieżki rowerowe czy tereny zielone.  Filtr jest dostępny dla milionów użytkowników Snapchata na całym świecie.

Filtr P.E.O.P.L.E. jest częścią najnowszej, ogólnoeuropejskiej kampanii Bolt Poczuj się jak w domu, która zachęca ludzi do tworzenia bardziej przyjaznych obszarów miejskich- z mniejszą emisją spalin i natężeniem ruchu. Hasłem “Poczuj się jak w domu” chcemy podkreślić, że miasta powinny bardziej przypominać przedłużenie domowego ciepła, a nie nieprzyjazną przestrzeń pełną samochodów.

Miasta borykają się z rosnącą populacją, emisjami spalin powodowanymi przez transport a także korkami. Pomocą może być współdzielona mobilność, która jako uzupełnienie komunikacji publicznej zaspokoi różne potrzeby mieszkańców w zakresie poruszania się po mieście. W efekcie może się przyczynić do rezygnacji z prywatnych samochodów.

Filtr P.E.O.P.L.E. Snapchat i Bolt
Filtr P.E.O.P.L.E. Snapchat i Bolt

Niedawne badanie konsumenckie przeprowadzone przez McKinsey wykazało, że w ciągu następnej dekady prawie 50% osób będzie skłonnych zamienić prywatny samochód na inne środki transportu. Natomiast prawie 30% zamierza w większym stopniu korzystać z mikromobilności lub współdzielonej mobilności w nadchodzącej dekadzie. Również badanie Bolt potwierdza że dla 63% współdzielona mobilność (czyli przejazdy taksówkami, hulajnogi elektryczne, rowery elektryczne) zmniejsza potrzebę posiadania prywatnego samochodu.

Oprócz aplikacji Snapchat, kampania “Poczuj się jak w domu” będzie aktywowana w innych kanałach, w tym w mediach społecznościowych i OOH. 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Bolt