Wyszukiwania związane z nowymi „iPhone’ami” nie są już tak częste jak kiedyś, z każdym rokiem zainteresowanie w wyszukiwarce Google jest mniejsze.
We wtorek 12 września 2023 roku Apple zaprezentowało nowe smartfony z serii iPhone 15 i iPhone 15 Pro wraz z kilkoma innymi nowymi lub zaktualizowanymi produktami. Choć oczekiwania wśród wiernych fanów firmy rosną, w wyszukiwarce Google odnotowuje się umiarkowane zainteresowanie nowymi produktami. I chociaż wydarzenia związane z premierą iPhone’a są nadal głównymi wiadomościami na blogach technologicznych (a tak naprawdę w każdym serwisie informacyjnym zajmującym się branżą technologiczną), emocje związane z ogłoszeniami firmy dotyczącymi iPhone’a nieco opadły w ostatnich latach.
Ponieważ przecieki i przewidywania stają się z każdym rokiem coraz dokładniejsze, a prawdziwe niespodzianki stają się coraz rzadsze, dane Google Trends sugerują, że nowe modele iPhone’a nie budzą już tak dużego szumu jak dawniej.
Patrząc na globalne zainteresowanie wyszukiwaniem terminu „iPhone” pokazuje, że najnowsze premiery iPhone’a 15 nie wywołały w internecie takiego entuzjazmu, jak z wcześniejszymi modelami.
Na przykład zeszłoroczna prezentacja iPhone’a 14 spowodowała o 40 procent mniejsze zainteresowanie wyszukiwaniem w Google’u w porównaniu z debiutem iPhone’a 5 w 2012 roku, kiedy to szum wokół iPhone’a osiągnął szczyt (przynajmniej jeśli chodzi o wyszukiwania w Google’u).
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista