Brave teraz z własną wyszukiwarką obrazów i filmów

Użytkownicy Brave Search mogą teraz wyszukiwać obrazy i filmy bez przekierowywania do Google’a lub Binga, chociaż nadal nie ma niektórych zaawansowanych funkcji wyszukiwania.

Brave Search - logo i pole wyszukiwania

Zznana ze swojej przeglądarki internetowej zorientowanej na prywatność firma Brave dodaje wyszukiwanie obrazów i wideo do swojej wyszukiwarki internetowej Brave Search. Wyszukiwanie mediów opiera się teraz na własnym prywatnym indeksie firmy zamiast na mechanizmach Binga lub Google’a. W opublikowanym komunikacie prasowym Brave informuje, że nowa funkcja wyszukiwania obrazów i wideo w Brave Search – domyślnej wyszukiwarce używanej przez przeglądarkę Brave – ma na celu ochronę prywatności użytkowników i odporność na cenzurę.

Sprawdź też: Najnowsza funkcja Brave Browser radzi sobie ze zmiennymi trackerami

Niektóre funkcje, takie jak zaawansowane filtry typu licencji i współczynnika proporcji, nie będą dostępne od razu, ale mają zostać dodane „wkrótce”. Teraz wszelkie obrazy pobrane podczas korzystania z Brave Search (search.brave.com) (jak pokazano na poniższym zdjęciu) będą wykorzystywać własny indeks firmy zamiast polegać na interfejsach API innych firm.

Brave poinformowało także, że dzięki możliwości wyszukiwania kluczowych kategorii branżowych, takich jak obrazy i filmy bezpośrednio w Bravie, użytkownicy mogą teraz uzyskać dostęp do jeszcze większej ilości treści niż wcześniej. Dodatkowo, utrzymując wszystkie wyszukiwania w ekosystemie Brave, użytkownicy korzystają ze zwiększonej szybkości i prywatności w porównaniu z wieloma wyszukiwarkami, które polegają na zewnętrznych dostawcach.

Brave Search teraz z własnym indeksem wyszukiwania obrazów i filmów
Brave Search teraz z własnym indeksem wyszukiwania obrazów i filmów | fot. Brave

Poprzednia funkcja wyszukiwania obrazów i wideo wbudowana w wyszukiwarkę Brave Search opierała się na wywołaniach API do wyszukiwarek Google i Bing. Brave usunęło powiązania ze wszystkimi interfejsami API innych firm dla Brave Search na początku tego roku, ale firma musiała tymczasowo przekierowywać użytkowników do Google’a lub Binga, a w tym czasie opracowywała własne rozwiązanie do wyszukiwania obrazów oraz filmów wideo.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Brave | The Verge