Spotify ma stratę netto pomimo stałego wzrostu subskrybentów

Muzyczny serwis streamingowy Spotify pomimo ciągłego wzrostu płatnych subskrybentów nie notuje tak spektakularnych zysków.

Zmiana liczby subskrybentów i rentowności serwisu Spotify od 2017 r. do 2023 r.
Zmiana liczby subskrybentów i rentowności serwisu Spotify od 2017 r. do 2023 r. | fot. Statista

Chociaż Spotify prawie podwoił wzrost liczby abonentów w pierwszej połowie tego roku w ujęciu rok do roku z 15 milionami nowych subskrypcji premium i przekroczył własne prognozy, to szwedzki serwis streamingowy odnotował jednocześnie drugą najwyższą stratę netto w ciągu ostatnich trzech lat w okresie od kwietnia do czerwca 2023 roku z 302 milionami euro. Od początku 2017 roku serwis streamingowy wygenerował dodatnie saldo netto dopiero w sześciu kwartałach, z czego dwa w 2021 roku.

Może Cię zainteresować także: Ze Spotify korzysta już 220 mln płatnych subskrybentów

W czwartym kwartale 2018 roku i trzecim kwartale 2019 roku Spotify zdołało wygenerować przychody w wysokości odpowiednio 442 mln euro i 241 mln euro, co czyni te dwa okresy najbardziej udanymi w najnowszej historii firmy.

Nawet stosunkowo duży skok liczby płatnych abonentów ze 144 mln do 155 mln w okresie od października 2020 roku do stycznia 2021 roku, którego jedną z prawdopodobnych przyczyn była trwająca pandemia i silniejsze ograniczenia w miesiącach zimowych, nie pomógł firmie osiągnąć zysku.

Ostatecznym celem serwisu streamingowego na razie jest osiągnięcie miliarda subskrybentów do 2030 roku. Do tej pory Spotify rozwijał się średnio o 26 milionów subskrybentów rocznie. Biorąc pod uwagę, że ogromne rynki, takie jak Chiny, raczej nie przyjmą platformy, TikTok uruchomił własną usługę przesyłania strumieniowego TikTok Music na wybranych rynkach, a światowa gospodarka prawdopodobnie nie poprawi się znacznie do końca 2023 roku, osiągnięcie tego przełomowego wyniku wydaje się w tym momencie nieprawdopodobne.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista | Spotify