Google pracuje nad „Genesis” – narzędziem AI dla dziennikarzy

Oprócz tworzenia produktów AI do zastosowań osobistych, produktywności i programistów, dziennikarstwo i pisanie wiadomości to kolejny obszar dla Google’a w narzędziu „Genesis”.

Google Genesis Ai projekt

Według New York Times, Google pracuje nad narzędziem opartym o sztuczną inteligencję o nazwie kodowej Genesis, które może przetwarzać „szczegóły bieżących wydarzeń” i inne informacje w celu „generowania wiadomości”. Google udostępnił to narzędzie dla New York Timesa, Wall Street Journal i Washington Post jako „osobisty asystent dziennikarzy”, który pozwala im skupić się na innych zadaniach.

Zobacz też: Apple od jakiegoś czasu pracuje nad własnym narzędziem ChatGPT AI

Niektórzy dyrektorzy, którzy widzieli prezentację Google’a, opisali ją jako niepokojącą, prosząc o anonimowość. Dwie osoby stwierdziły, że wydawało się, że wysiłek włożony w tworzenie dokładnych i pomysłowych wiadomości jest czymś oczywistym.

Nie jest jasne, która część firmy stoi za Genesis. Google ma już funkcję „Pomóż mi pisać” w Gmailu i Dokumentach Google, z podobnymi możliwościami oferowanymi przez Barda i bardziej kontekstową wersją w Wiadomościach z Magic Compose.

Nietrudno wyobrazić sobie LLM przeszkolonego specjalnie w zakresie archiwum nowej organizacji, aby poznać styl pisania. W zeszłym tygodniu OpenAI nawiązało współpracę z Associated Press, aby uzyskać taki dostęp i „zbadać potencjalne przypadki użycia generatywnej sztucznej inteligencji w produktach i usługach informacyjnych”.

Tymczasem wydaje się prawdopodobne, że firmy takie jak Google licencjonują treści z publikacji w celu szkolenia AI i jest to coś, do czego wzywają te organizacje. Może to być rozszerzenie istniejących partnerstw licencyjnych.

Google wydało następujące oświadczenie:

We współpracy z wydawcami wiadomości, zwłaszcza z mniejszymi wydawcami, jesteśmy na najwcześniejszym etapie badania pomysłów na potencjalne zapewnienie narzędzi obsługujących sztuczną inteligencję, które pomogą dziennikarzom w ich pracy.

Na przykład narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą pomóc dziennikarzom w wyborze nagłówków lub różnych stylów pisania. Naszym celem jest umożliwienie dziennikarzom wyboru sposobu korzystania z tych nowych technologii w sposób, który usprawni ich pracę i produktywność, podobnie jak udostępniamy ludziom narzędzia pomocnicze w Gmailu i Dokumentach Google.


Po prostu te narzędzia nie mają na celu i nie mogą zastąpić kluczowej roli dziennikarzy w relacjonowaniu, tworzeniu i sprawdzaniu ich artykułów.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: 9TO5Google | Google