Summy to specjalnie zaprojektowane urządzenie, aby zapewnić uczniom łączność, jednocześnie ustalając limity liczby przerw, które mogą sobie zrobić.
Chociaż wiele szkół powróciło do tradycyjnych interakcji twarzą w twarz, nadal istnieją takie, które korzystają z zajęć online. Nawet bez tych nowszych zmian w systemach szkolnych na całym świecie zawsze zdarzały się sytuacje, w których uczniowie musieli samodzielnie stawić czoła szkolnym obowiązkom, odseparowani od kolegów z klasy i przyjaciół.
Sprawdź również: Jak wybrać nowy smartfon dla siebie?
Oczywiście smartfony i komputery sprawiają, że zdalne łączenie się z innymi jest zbyt łatwe do tego stopnia, że zamiast tego rozpraszają. Znalezienie równowagi między koncentracją a socjalizacją w dobie internetu może być zniechęcającą perspektywą zarówno dla uczniów, jak i ich rodziców — dlatego to dość dziwne urządzenie z ekranem dotykowym próbuje pomóc, łącząc uczniów ze sobą bez rozpraszania uwagi.
Wiele systemów edukacyjnych od dawna zachęca do samodzielnej nauki, ale spójrzmy prawdzie w oczy, niewielu uczniów naprawdę lubi rozwijać się w odseparowanym środowisku. Chociaż mogą być w stanie skupić się przez jakiś czas, w końcu pragną kontaktu z kolegami z klasy, zwłaszcza gdy napotykają problem, którego nie mogą rozwiązać samodzielnie. Smartfony i internet przełamują bariery i łatwo łączą uczniów ze sobą. Niestety, stają się też źródłem rozproszenia uwagi, nawet gdy ekran jest wyłączony.
W najprostszym przypadku urządzenie Summy to komunikator głosowy, minutnik, terminarz i rodzaj sieci społecznościowej wśród przyjaciół, najprawdopodobniej uczniów tej samej klasy lub poziomu nauczania. Pomysł polega na tym, że można wysyłać krótkie wiadomości głosowe tylko do osób w swoim kręgu, przynajmniej tylko wtedy, gdy są dostępne.
Urządzenie wykorzystuje interfejs użytkownika złożony z koncentrycznych okręgów i ikon reprezentowanych przez staromodne monochromatyczne 8-bitowe znaki. Dotknięcie ikony znajomego umożliwia wysłanie wiadomości głosowej, która jest bardziej ograniczona i mniej uciążliwa niż połączenie głosowe. Można przeglądać harmonogramy dnia innych znajomych, a jeśli są wolni, można wysłać im prośbę „Ucz się ze mną”, aby oboje mogli ustawić zsynchronizowany zegar do nauki w tym samym czasie.
Summy tworzy raczej zabawną atmosferę wokół koncepcji wspólnej nauki, nawet zdalnej, ułatwiając uczniom, zwłaszcza młodszym, dostosowanie się do systemu, który może przypominać im gry mobilne, które mają tylko krótkie okresy aktywności i komunikacji.
Kulisty kształt urządzenia wzmacnia ten zabawny charakter, zwłaszcza w przypadku obracania ekranu w celu wyłączenia urządzenia. Oczywiście działa to tylko wtedy, gdy uczeń ma wielu przyjaciół chętnych do grania w tę samą „grę”, ale Summy może być również zabawnym gadżetem, który pozwala kontrolować swój czas i może być miło wyglądającym retrowyświetlaczem na biurku
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Summy | Yanko Design projektanci urządzenia: Simay Tokus, Muhammet Uzuntas, Brenda Gallardo Flores