Za kulisami: poznaj tajemnice Rusty Lake

Redaktorzy sklepu App Store przeprowadzili rozmowę ze współtwórcą serii o pracy nad grami – uniwersum Rusty Lake obejmuje dwa wieki, 55 postaci oraz 15 wydanych części.

Rusty Lake (Cube Escape Collection)

Seria jest znana z dziwnych lokalizacji, niepokojącej atmosfery i intrygującej fabuły. Te wciągające, klimatyczne gry będą trzymać Cię w napięciu, a czasami także zaskoczą i przestraszą. Od 2015 roku niezależne studio Rusty Lake stworzyło 10 gier z serii Cube Escape oraz Rusty Lake. W 2020 roku premierę miała poboczna odsłona, The White Door, twórcy przygotowali także specjalną wersję Samsara Room z okazji piątej rocznicy wydania gry.

Możesz odwiedzać różne miejsca, takie jak chata nad jeziorem, pokój van Gogha w Arles czy wnętrze kartonowego pudełka, ale seria i tak zawsze wraca do Rusty Lake.Po drodze poznasz zapadające w pamięć postacie i będziesz świadkiem tajemniczych wydarzeń. Twoim zadaniem jest zebrać wskazówki i rozpracować, jak wszystko się ze sobą łączy.

Mieszkający w Amsterdamie Robin Ras, współzałożyciel Rusty Lake, wyjaśnia, że studio stara się tworzyć bogate, immersyjne światy. 

W 2015 roku zostały wydane gry Cube Escape: Season soraz Cube Escape: The Lake, które dały początek serii. Czy spodziewaliście się, że odniosą taki sukces?
Nie. Chcieliśmy tylko tworzyć tytuły, do których gracze będą wracać po więcej. Gdy ukończy się grę przygodową, która ma zamknięte zakończenie, właściwie nie ma po co trzymać jej na telefonie, bo przecież zajmuje miejsce — więc zwykle się ją kasuje. Wiedzieliśmy o tym, dlatego chcieliśmy zaoferować nowe rozdziały i różne zakończenia, które można zobaczyć przy kolejnych przejściach gry. To byłby dobry powód, by zostawić ją w telefonie.

Teraz te wszystkie elementy łączące gry ze sobą nabierają sensu!
Prawda? Nasz kolejny tytuł, Cube Escape: The Lake, miał ukryte zakończenie, które można odblokować kodem z naszej pierwszej gry, Cube Escape: Seasons. Ale grając po raz pierwszy, nie wiesz nawet, czego szukać. Zaobserwowaliśmy, że oddani gracze wracają, by sprawdzić inne zakończenia lub znaleźć ukryte poziomy, i wiedzieliśmy już, w którą stronę iść. Zaczęliśmy tworzyć świat Rusty Lake i pisać fabułę. 

Gry z serii Rusty Lake wyróżniają się niepokojącym klimatem. Co służyło wam za inspirację?
Obaj z Maartenem, współzałożycielem studia, uwielbiamy Twin Peaks, serial Davida Lyncha, łączący tajemniczą atmosferę i elementy horroru. Niepokojąca, często absurdalna atmosfera serialu miała na nas duży wpływ, szczególnie wówczas, gdy tworzyliśmy dwójkę głównych bohaterów gry, Laurę i Dale’a. Wcześniejsze tytuły z serii Cube Escape czerpią z dzieł Kima Ki-duka: Pusty dom (2004) oraz Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna (2003). Inspirowaliśmy się też buddyjskim konceptem reinkarnacji. Rusty Lake Paradise czerpie z brytyjskiego horroru z 1973 roku pod tytułem Kult, a także z biblijnego wątku dziesięciu plag egipskich. Atmosfera w Rusty Lake Hotel to hołd dla powieści detektywistycznych Agathy Christie. Rusty Lake Roots inspirowane było książką Sto lat samotności Gabriela Garcíi Márqueza, który w 1982 roku otrzymał Nobla w dziedzinie literatury.

Zagadki w grze są cudownie złożone i zachęcają do tego, by podchodzić do nich kreatywnie. Jak wygląda proces ich tworzenia?
Cały proces zaczyna się od obiektu w grze, który jest połączony z innym, a ten z kolejnym i tak dalej. Na przykład w Cube Escape: Paradox jest ramka od obrazu zawierająca wskazówkę, która pozwoli graczom zmienić kanał w telewizji, z kolei telewizor zawiera podpowiedź, która pozwoli rozwiązać następną zagadkę. 

Podobno fani są bardzo zaangażowani w rozwój gier.
Samo tworzenie jest dla naszego zespołu bardzo ważne, ale równie ważny jest kontakt ze społecznością. To właśnie dzięki fanom przez ostatnie lata mogliśmy tworzyć nasze gry. Aktorski film towarzyszący grze Cube Escape: Paradox został ufundowany przez społeczność na Kickstarterze. W grze pojawiają się imiona i twarze fanów, którzy włączyli się w produkcję i wsparli nas finansowo. Fani tworzą stronę wiki, która zawiera informacje o wszystkich naszych grach oraz o pojawiających się w nich imionach, miejscach i wydarzeniach. To przydatne narzędzie, gdy tworzymy nowy tytuł i musimy szybko coś sprawdzić. 

Pierwotna wersja Samsara Room miała premierę w 2013 roku. Co spowodowało, że zdecydowaliście się na remake?
Samsara Room to gra, która pomogła nam przygotować się do serii Cube Escape. Oryginalną wersję dało się ukończyć w około 20 minut, a to trochę za mało, by zadowolić fanów tego typu gier. Chcieliśmy zrobić remake, dzięki któremu gra oficjalnie stałaby się częścią serii Rusty Lake. Dlatego gdy nadarzyła się okazja, przygotowaliśmy nową grafikę, łamigłówki i tak dalej.

Czy to prawda, że nowa wersja Samsara Room również ma ukryty poziom?
Zgadza się. Zwróćcie uwagę na nagiego mężczyznę. Nie mogę zdradzić więcej ze względu na możliwe spoilery. Ale wspomnę, że chociaż The White Door jest poboczną odsłoną, także zawiera pewien sekret: możesz zagrać kimś innym niż Robert Hill. Ale jak odblokować tę postać? Tę zagadkę zostawiam do rozwiązania graczom. 

Studio Rusty Lake

Samsara Room było trochę jak niespodziewany prezent.
Taki był plan. Nasze poprzednie tytuły były zapowiadane przed premierą, ale tym razem wydaliśmy grę bez takich akcji. Ale pojawiały się pewne wskazówki na Twitterze i YouTubie. Może niektórym fanom udało się je rozszyfrować?

Jak prezentuje się przyszłość Rusty Lake?
Są w niej trójwymiarowe łamigłówki. Pracujemy też nad kilkoma innymi projektami. Nie mogę się doczekać, by powiedzieć o nich coś więcej, więc wypatrujcie nowych informacji.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: App Store Polska