Przeprojektowane Ustawienia Facebooka z uproszczony ikonami są stopniowo wprowadzane w aplikacjach na Androida, iOS-a, wersji na przeglądarkę mobilną i Facebooku Lite.
Facebook ogłosił w środę nową aktualizację menu ustawień swojej aplikacji mobilnej, która pojawi się jeszcze w tym tygodniu dla wszystkich użytkowników. Firma ułatwia teraz użytkownikom znajdowanie i zmianę ustawień za pomocą uproszczonych opcji i bardziej intuicyjnych ikon. Według wpisu na blogu Facebooka, nowe menu ustawień zostało przeprojektowane, aby prostsze i łatwiej się niego korzystało. Chociaż ustawienia Facebooka są obecnie rozłożone na bardzo wiele sekcji, będą teraz dostępne w mniejszej liczbie kategorii dla użytkowników Facebooka na platformach mobilnych.
Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie reklamami, które ludzie widzą, dostosowywanie ustawień udostępniania, czy wybieranie odbiorców postów, użytkownicy nie powinni teraz zbyt mocno zastanawiać się nad tym, gdzie szukać odpowiednich pozycji. W tym celu zmniejszono liczbę kategorii i zmieniono ich nazwy, aby bardziej odpowiadały rzeczywistości i były bardziej intuicyjne.
Teraz aplikacja będzie zawierać 6 głównych kategorii ustawień, którymi są: Konto, Preferencje, Odbiorcy i widoczność, Uprawnienia, Twoje Informacje oraz Standardy społeczności i Zasady prawne. Firma dodaje również kolejny skrót do funkcji sprawdzania ustawień prywatności (Privacy Checkup) w górnej części menu Ustawienia, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo przeglądać i zmieniać swoje preferencje dotyczące prywatności.
Jak zauważył serwis TechCrunch, ostatni raz Facebook przeprojektował swoje menu w 2018 roku, kiedy firma scentralizowała większość opcji na jednej stronie. Teraz wydaje się, że firma przywraca menu ustawień do bardziej zdecentralizowanego projektu „aby lepiej dopasować je do sposobu nawigowania przez użytkowników”.
Aktualizacja menu Ustawień będzie udostępniane stopniowo od 4 sierpnia 2021 roku wszystkim użytkownikom korzystającym z aplikacji Facebooka na urządzeniach pod systemem iOS, Android oraz w przeglądarkach mobilnych.
źródło: Facebook Newsroom | TechCrunch