Facebook ogłosił obsługę fizycznych kluczy bezpieczeństwa dla swojej aplikacji mobilne dla urządzeń działających pod mobilnym systemem operacyjnym iOS.
Nowa funkcja oferuje solidną dodatkową warstwę bezpieczeństwa dla użytkowników Facebooka – obsługa kluczy bezpieczeństwa jest dostępna dla wszystkich. Od 2017 roku ludzie na Facebooku mogą używać fizycznych kluczy bezpieczeństwa do logowania się na swoje konta na komputerze, aby lepiej chronić swoje informacje przed złośliwymi hakerami. Od dziś każdy może skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA – ang. two-factor authentication) i logować się do Facebooka na urządzeniach mobilnych z systemem iOS i Android za pomocą klucza bezpieczeństwa. Zwykle uwierzytelnianie 2FA wykorzystuje drugą formę weryfikacji, taką jak SMS lub kod logowania. Jednak klucze bezpieczeństwa są uwierzytelnianiem sprzętowym i muszą zostać włożone do urządzenia.
Klucze bezpieczeństwa zapewniają lepszą ochronę przed atakami typu phishing, naruszeniami danych i innymi rodzajami luk w zabezpieczeniach. W przeciwieństwie do tradycyjnego 2FA, logowanie bez fizycznego klucza nie jest możliwe, nawet jeśli ktoś włamał się do Twoich danych logowania – klucz fizyczny jest koniecznością.
Fizyczne klucze bezpieczeństwa – które mogą być wystarczająco małe, aby służyć jako brelok – powiadamiają Cię za każdym razem, gdy ktoś próbuje uzyskać dostęp do Twojego konta na Facebooku z przeglądarki lub urządzenia mobilnego, którego serwis nie rozpoznaje. Prosi wówczas o potwierdzenie tożsamości za pomocą klucza, którego atakujący nie mają.
Facebook „zachęca” polityków, dziennikarzy i inne organizacje do używania fizycznego klucza. Pomoże to zwiększyć bezpieczeństwo niezależnie od używanego urządzenia. Facebook nie produkuje kluczy bezpieczeństwa. Jednak każdy może go kupić od zaufanych firm trzecich i używać z iPhonem. Ponadto klucz bezpieczeństwa można podłączyć bezpośrednio do iPhone’a lub podłączyć przez Bluetootha.
Sprawdź, jak możesz skonfigurować 2FA na Facebooku z kluczem bezpieczeństwa.
źródło: Facebook Newsroom